Hebben mijn minderjarige stiefkinderen het recht om de rekeningen in te zien na haar overlijden?

Hallo wij zitten met het volgende probleem.
De moeder van mijn stiefkinderen was hertrouwd en is helaas overleden.
Haar toemalig partner is executeur testemantair en tevens benoemd als enige erfgenaam.De kinderen krijgen wel een niet opeisbare vordering althans niet eerder dan hij hertrouwd of overlijd.

Na nu eerst een notaris de gegevens boven water te krijgen hebben we inmiddels een advocaat in de arm moeten nemen. we zijn bijna 2 jaar verder.

Het duurt inmiddels erg lang en we vragen ons af hoe we aan bepaalde informatie kunnen komen omtrent het huis (er schijnt een over en weer verzekering te zijn op het huis) Meneer heeft een eigen zaak(hij spreekt nergens in de boedelbeschrijving over de goodwill van de zaak) maar komt met een knullig a-4tje aan hoe hij aan het bedrag is gekomen wat de nu nog niet opeisbare vordering is van de kinderen.

Daarbij is een auto die voor 10.000 euro is gekocht om hun moeder naar het ziekenhuis te vervoeren ineens in de boedel verkocht en dan na 3 maanden 2500 euro minder waard.

Allemaal vreemde dingen als je eerst nog een legaat krijgt toegestuurd zonder verdere tekst en uitleg hoe hij aan het bedrag komt.

Hebben mijn stiefkinderen die minderjarig zijn recht om samen met mijn man, wettelijk vertegenwoordiger van de kinderen(hun biologische vader)inzage te krijgen in haar rekeningafschriften en hun gezamelijke en verzekeringen t.a.v. het huis?

Graag hierover advies.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Daar is de notaris voor die moet de erfenis vaststellen en je kunt natuurlijk een advocaat nemen om te proberen de zaak te laten opschieten. Je kinderen krijgen niets en ze krijgen wat als hij dus trouwt of dood gaat.

Toegevoegd na 5 minuten:
Dat meneer een eigen zaak heeft wil nog niet zeggen dat dat ook bij de erfenis hoort. Dus ik weet niet wat je met goodwill wilt?
ronron1212