Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik mij beter melden op mn laatste officiele werkdag?

Ik ben al tijdje ziek thuis. Nu wordt mn contract niet verlengd. Ik heb ondertussen nieuwe baan gevonden (minder uur). Moet ik me beter melden op mn laatste officiele werkdag?

Toegevoegd na 14 minuten:
Vervalt mn ziektemelding als mn contract afloopt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Moeten niet, je contract wordt niet verlengd, dus is ziek zijn geen reden om van je ontslag af te zien. Maar even netjes afscheid nemen is wel gepast.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"dus is ziek zijn geen reden om van je ontslag af te zien.".
Snap dit niet helemaal.
Ik doel meer op betrekking met t beginnen van een nieuwe baan en mn ziektemelding bij t UWV.
Vervalt je ziekmelding zodra je contract ophoud?
Dat is misschien een duidelijkere vraag..
ronron1212
12 jaar geleden
Afmelden bij het UWV zal je wel moeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom kun je bij je andere baan niet minder uur werken tijdens je ziekte?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een reactie van mijn kant is eigenlijk niet meer nodig, maar bij het UWV moet je inderdaad wel je ziekmelding intrekken, ik ging ervan uit dat je ziek was gemeld bij je werkgever. Bij een vast contract is het niet toegestaan iemand te ontslaan tijdens ziekte, daarom dus die zin.
Je werkgever zal je zeker weer beter melden, als jij niet meer werkzaam bent voor dat bedrijf. Het UWV doet dit echter niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan dus beter zelf ook even t UWV bellen eind van de week of ze het hebben doorgegeven?
iedereen bedankt voor de reacties zowiezo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het UWV bellen en vragen of je gegevens zijn aangepast aan de huidige situatie.
Het zou merkwaardig overkomen als je nét de laatste dag van je arbeidsovereenkomst weer beter bent. Als je ziek bent, ben je ziek.
(Lees meer...)
Computoon
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat vind ik dus ook, maar moet ik me dan bij t UWV later beter melden??
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing