Ik doe sinds kort thuiswerk naast mijn gewone werk. Nu zag ik op me loonstrook dat er niks vermeld staat over loonbelasting. Krijg ik nu een aanslag?

mag je een bepaald bedrag verdienen aan thuiswerk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Thuiswerk is meestal stuks werk en wordt bruto betaald. Dus als je al een inkomen hebt zul je bij de belasting aangifte over 2013 rekening moeten houden met deze inkomsten en deze ook moeten opgeven. Ja je zult hierover dus nog belasting moeten betalen.
ronron1212
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ze zeiden dat je ongeveer 540 euro kan verdienen per maand zonder die loonheffing te betalen??
ronron1212
10 jaar geleden
Ja als je geen inkomen hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dus eigenlijk moet ik doorgeven dat ik loonheffing wil betalen... heb geen zin om straks een groot bedrag terug te moeten betalen...
ronron1212
10 jaar geleden
Thuiswerk organisaties doen dat meestal niet dus kun je beter sparen om de na heffing van de belasting te kunnen betalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
kan ik dat zelf uitrekenen dan hoeveel ik apart moet leggen??
ronron1212
10 jaar geleden
Als je weet wat je in loondienst verdiend dan kan je daar bij op tellen wat je er bij verdient. Dan moet je even opletten welk belasting tarief er dan van toepassing is dus altijd het hoogste tarief waar je invalt. dat maal je inkomsten en je weet ongeveer wat je moet afdragen.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/belastingtarieven/inkomstenbelasting/tarieven
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dank je wel!
fisbel
10 jaar geleden
Vergeet niet de te betalen ZVW-premie van 5,65% erbij te tellen.
Afhankelijk van de hoogte van het andere inkomen betaalt u dus 37% / 42% + ZVW-premie van 5,65%. Voor deze laatste krijgt u een aparte aanslag.
fisbel
10 jaar geleden
Hier kunt u meer lezen over de te betalenZVW-premie:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/werk_en_inkomen/zorgverzekeringswet/veranderingen_bijdrage_zvw_2013/u_hebt_andere_inkomsten