waarmee kan ik aantekeningen maken bij mijn giro-afschrijvingen ?

Ik gebruikte vroeger Girotel overzicht van Mathijs Visser, waarbij je csv bestanden via excel opende en sorteerde. Was precies wat ik zocht. Maar die doet het niet meer. TIM huishoudboekje doet niet wat ik wil.
Ik wil gewoon aantekeningen kunnen maken bij mijn afschrijvingen, en eventueel kunnen sorteren.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
"Die doet het niet meer", schrijf je. Wat bedoel je daarmee? Wat loopt er nu ineens mis?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Visual Basic komt met runtime error "6" : overflow ik kan kiezen voor End of Debug, maar van programmeren heb ik geen verstand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
die foutmelding komt tijdens het downloaden van het csv bestand
in bestaande overzichten kan ik nog wel met de data spelen, maar verse toevoegen lukt niet meer.
Cryofiel
10 jaar geleden
Wanneer is die foutmelding begonnen? En dan bedoel ik niet "eergisteren om 14:27". Ik bedoel of het is begonnen nadat je een nieuwe versie van Excel hebt geïnstalleerd, nadat je een instelling hebt veranderd, nadat je iets anders hebt gedaan, zoiets.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb een tijdje het inzichtelijk maken verwaarloosd, en toen ik weer wilde beginnen deed ie het niet meer.
Ik heb nog een origineel, leeg bestand
Girotel Rekeningoverzicht (blank v0719).xls en die heb ik ook geprobeerd, en ook met kleinere csv bestanden, wellicht dat 3 maanden te veel voor hem was.
Cryofiel
10 jaar geleden
Dat laatste zou kunnen. Je kunt het CSV-bestand ook in Kladblok openen. Dat ziet er niet uit, maar dat is niet erg. Als het CSV-bestand bijvoorbeeld 400 regels lang is, sla je de eerste 100 regels op als A.csv, de tweede 100 regels als B.csv, enzovoort. Daarna kun je al die CSV-bestandjes die je zo hebt gemaakt één voor één inlezen in Girotel Overzicht. Dan is het per keer veel minder informatie; misschien dat hij dan geen foutmelding meer geeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
met in kleinere stukken gehakte csv lukt het ook niet, dan krijg ik een andere foutmelding
Cryofiel
10 jaar geleden
Welke? Los daarvan, wat wel eens wil werken om te voorkomen dat Excel alles als één lange tekst ziet, is het CSV-bestand eerst te openen in Kladblok of Wordpad, daar alle puntkomma's te vervangen door komma's, en het bestand daarna pas in Excel in te lezen. Werkt dat niet, dan heb ik nog wel een andere tip voor je, maar dat zal morgenochtend worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
deze vraag wordt over een paar uur gesloten, zou je me een PB kunnen sturen?
Cryofiel
10 jaar geleden
Ik moest even zoeken, en heb het nu gevonden. Maak in Excel een nieuw, leeg werkblad. Klik dan in het Lint op Gegevens. Klik nu helemaal links in het Lint op "Ext. geg. ophalen" en dan op "Van tekst". Zoek nu je CSV-bestand op en open dat. Nu komt er een nieuw venstertje met daarin de eerste paar regels van je CSV-bestand. Kies bij "Oorspronkelijk gegevenstype" voor Gescheiden. Als je dan op de knop Volgende klikt, kun je het scheidingsteken aangeven. Dat is het punt waarop het bij jou nu misloopt. Wat je nu moet doen is het juiste scheidingsteken kiezen, dus het teken dat telkens tussen twee kolommen instaat (je kunt onderin het venstertje kijken welk teken dat bij jouw CSV-bestand is). Standaard staat geloof ik Tab aangevinkt, maar als je ziet dat het bij jouw CSV-bestand geen Tab is maar een Komma, of een Puntkomma, dan vink je die mogelijkheid aan. De rest wijst zich waarschijnlijk vanzelf. Je kunt experimenteren zoveel je wilt, net zolang tot je de juiste keuzes hebt gevonden. Voor de zekerheid wel eerst even een kopie van je CSV-bestand ergens anders neerzetten, voor het geval je iets helemaal verkeerd doet.

Antwoorden (2)

Misschien is dit iets voor je. Hier kun je ook csv bestanden importeren.
De basisversie is gratis. Je hebt ook afas personal+, hier moet je voor betalen.

http://www.afaspersonal.nl/?gclid=CO2aobX4_LcCFcNQ3godtncAzw
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb het geprobeerd, dit is net zoiets als TIM van ING.
Ik kan er wel wat mee, maar het is niet wat ik zocht voor wat betreft aantekeningen maken
Je kunt nog steeds je giroafschrijvingen als csv bestand downloaden. Als je het dan excel laadt (of Libreoffice calc) kun je naar hartenlust sorteren, aantekeningen maken etc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kan inderdaad nog steeds csv downloaden. Want pdf van dagafschriften kan ik ook niks mee.
In excel krijg ik dan van die ellenlange lappen tekst per regel, die ik handmatig in kolommen moet gaan verdelen. Girotel overzicht deed dat voor mij.
libreoffice ga ik opzoeken wat het is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
libreoffice is net zoiets als excel.
Ik kan inderdaad daarin mijn tekst zetten, maar het worden lange regels die ik dan handmatig zou moeten sorteren. Ik ben niet zo goed in excel dat ik hem een opdracht geef en hij het voor mij doet.