Hoe vindt een journalist de juiste persoon?

In tijdschriften vindt je vaak personen met iets bijzonders. Hoe kan je als journalist zo'n persoon vinden? Stel voor dat je iemand zoekt die tegen sociale media is, die kan je niet makkelijk vinden denk ik.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Journalisten worden vaak getipt en struinen desnoods het hele internet af, totdat ze hebben wat ze willen, verder staan er ook veel verhalen in de tijdschriften, die onwaar en/of niet te achterhalen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Raar genoeg, lijkt me dat niet moeilijk
ik zou zeggen gewoon rondvragen in je netwerk, live of op facebook ed
er komen altijd wel reacties.

maar ik denkt je niet mensen bedoelt die nog nooit op internet hebben gezeten omdat ze niet met pc kunnen omgaan, me dunk ?

maar meer mensen die juist omdat ze zo kundig zijn helemaal zijn afgehaakt ?
dat wordt moeilijker denk ik

zo raar zijn een facebook groep die tegen facebook ed is
11 jaar geleden
Het lijkt of een journalist altijd de juiste personen vindt, maar in veel kwesties worden er honderden mensen ondervraagt en een kleine selectie wordt slechts weergegeven door een journalist.
Anderzijds is er natuurlijk ook een opdracht van bijvoorbeeld een tijdschrift. De journalist die als eerste met zijn verhaal komt (met bron natuurlijk) krijgt betaald. Talloze journalisten zijn dan natuurlijk op zoek.

Verder beschikken de meeste journalisten over goede sociale contacten waardoor ze makkelijk hun weg weten te vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er staan ook vaak advertenties in de gewone dagbladen om mensen te werven voor bepaalde programma's. Verder wordt er ook in de eigen kring van familie , vrienden en kennissen gezocht zo weet ik uit ervaring. En journalisten hebben natuurlijk al heel vaak contacten waar ze te rade kunnen gaan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als hij in een tijdschrift een bijzonder verhaal vindt waar hij meer van wil weten of meer mee wil doen dan kan hij kontakt opnemen met dat tijdschrift en de mensen van dit tijdschrift kunnen dan aan de betreffende persoon vragen of hij of zij kontakt wil hebben met die journalist.