Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb een diploma 3 en wil naar een muziekopleiding, kan dat?

Ik heb een diploma 3. Nu heb ik met school overlegt, (ik doe nu een ICT opleiding) of ik misschien over kan stappen naar een muziekopleiding aangezien ik me niet gemotiveerd voel voor een ICT opleiding. Dus ik moest een test maken voor of ik wel geschikt ben. Nu ben ik wel geschikt, maar heb geen niveau 4 diploma. En toch wil ik een muziekopleiding gaan doen.. Weet iemand wat ik moet doen?
En, stel dat er geen andere mogelijk op zit, hoelang duurt dan een opleiding voor een niveau 4 diploma?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
694
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je met muziek opleiding het conservatorium?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja inderdaad

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je kunt ook een muziekopleiding doen op MBO niveau 4. "Artiest muziek" heet die opleiding. Of Sociaal Cultureel Werk/Theater (SCW Theater), waar je op muzikaal of drama-gebied auditie voor moet doen. Het hangt van de ROC's af, maar informeer eens bij je decaan of je coach, of zoek op de websites. Misschien kun je zo'n niveau 4 opleiding in kortere tijd doen, want sommige dingen heb je al bij ICT gedaan die je hopelijk.mee kunt nemen (denk aan Engels enzo)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding