Hoelang duurt het voordat het geld van je creditcard af is met internetshoppen?

Ik heb net een aankoop gemaakt met mijn creditcard, omdat er geen mogelijkheid was om het met regulier internetbankieren te kopen. Maar nu is mijn vraag, hoelang duurt het voordat het geld van mijn creditcard af is? Ik heb het wel op mijn bankrekening staan, (maar net niet genoeg op mijn creditcard) en het direct overgemaakt op mijn creditcard, alleen dit kan 2werkdagen duren. Zou mijn aankoop nu niet door kunnen gaan? Of zal de internetsite waarvan ik mijn aankoop heb gedaan het ook pas na ongeveer 2dagen van mijn cc rekening afhalen?

Hartstikke bedankt alvast.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (1)

Meestal duurt dat een paar dagen. Als bij aankoop de creditcard geaccepteerd wordt, wordt het van je kaart afgeschreven. Anders was de betaling met je kaart niet geaccepteerd.