wat als je per ongeluk een vakantie hebt geboekt?

mijn vriendin en ik wilden checken hoeveel een vakantie kostte en dachten dat we heel onschuldig bezig waren, tot mijn vriendin gisteren een bevestigingsmail kreeg van beachmasters.
WAT MOETEN WE DOEN WE ZIJN IN HEVIGE PANIEK!!!!! DE VAKANTIE KOST 1300 EURO!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me schier onmogelijk om dit perongeluk te doen als je alleen prijzen wilt weten. Je moet eerst je persoonsgegevens invullen en dan nog eens apart bevestigen!
Ik hoop voor je dat je het vinkje bij annuleringsverzekering hebt geplaats, anders zit je eraan vast. Heb je dat vinkje laten staan dan zul je hem af moeten kopen, annuleringskosten dus.
De kosten, als het meer dan 42 dagen voor de vertrekdatum is, zijn de aanbetalingskosten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We waren met zijn tweetjes dronken en hebben bier gemorst op het toetsenbord en plotseling hadden we een reis geboekt :)

Antwoorden (8)

Volgens mij heb je een aantal dagen bedenktijd, dus aangetekend de vakantie annuleren lijkt mij. Wellicht kan je gratis juridisch advies inwinnen bij een sociaal advocatenkantoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan heeft hij pech. Liep trouwens op andere pagia mensen uit te maken voor kyt mongool, dus geen medelijden.
Bellen en emailen en de situatie uitleggen.

# 0900 - 9360 (15cpm)

Echter, 'per ongeluk boeken' ios natuurlijk niet mogelijk. Op het moment dat je al je gegevens gata geven moet je toch wel duidelijk zijn dat je aan het boeken bent, en niet meer naar mogeljikheden aan het kijken bent.

[quote]

Iemand uit mijn reisgezelschap kan niet meer mee, wat zijn mijn mogelijkheden?
OPMERKING OF SUGGESTIE

Je hebt de mogelijkheid om een in-de-plaatsstelling te doen. Dit houdt in dat er iemand anders in plaats van deze persoon mee gaat met vakantie.
Over het algemeen is dit een goedkopere optie dan de persoon in kwestie te annuleren.
Mocht je geen in-de-plaatsstelling kunnen doen, dan dien je deze persoon te annuleren. Dit dient altijd schriftelijk (per post of email) te gebeuren door de hoofdboeker van de reis.
Een deelannulering betekent in veel gevallen dat de kosten per persoon voor de overige reizigers hoger zullen worden.
[/quote]

Toegevoegd na 1 minuut:
In tegenstelling tot wat er hierboven wordt beweert valt het boeken van reizen over internet NIET onder de 'koop online bedenktijd' regeling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon niet betalen, dan volgt er ook geen vakantie.
Zo simpel is dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben het met Jelle eens, kan je hoop gedoe en geld kosten zonder dat je er een vakantie voor terugkrijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik boek al mijn vakanties via internet. Na een boeking krijg ik een e-mail die ik bevestigen moet. Zolang dat niet gebeurt, is het ook niet bevestigd en is er niets aan de hand.
Ga je zo'n mail bevestigen, ja dan heeft de boeking niet per ongeluk plaats gevonden.
Tot zover een reactie op mijn slechte antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is niet juist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
we hebben nog niks betaald, en geen bevestiging gegeven. het per ongeluk boeken gebeurde doordat we wilden weten hoeveel het kostte en we hebben zomaar namen ingevuld.. bedankt voor alle reacties!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan de volgende keer beter je ogen open houden. Rechts in het scherm, direct naast de plek waar je je namen in kon vullen stond het totaalbedrag al vermeldt, inclusief alle toeslagen als SGR, administratiekosten etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over het algemeen is 'niet betalen' een slecht advies, want je krijgt dan een rekening met incassokosten enz.
Als je niet de juiste namen enz. hebt ingevuld, dan heb je een kans om er onderuit te komen, maar reken er niet op want ze hebben jouw ip-adres.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij wel, staat niet voor niks op min 2.
Een overeenkomst met Bizz Travel B.V. door een boeking via deze website komt online tot stand wanneer de hoofdboeker, nadat hij of zij akkoord is gegaan met de voorwaarden en zijn of haar boekinggegevens definitief heeft gemaakt, op zijn of haar scherm een melding krijgt dat de boeking definitief tot stand is gekomen.

Wij willen je erop wijzen dat boekingen die je via het internet maakt definitief zijn. De zogenoemde ´afkoelingsperiode´, die in de wet ´kopen op afstand´ wordt genoemd, is niet van toepassing op vakantiereizen die je via onze site boekt.

Als een door jouw gekozen accommodatie of vlucht niet meer direct beschikbaar is, proberen wij deze extra voor je in te kopen. Wij streven ernaar je binnen 3 werkdagen antwoord te geven. Bij een last minute aanvraag (vertrek binnen 5 dagen) is dit streven 1 werkdag. Wij wijzen je erop dat een aanvraag niet vrijblijvend is. Als de inkoop nog mogelijk is leggen wij deze direct voor je vast en is de boeking definitief.

Toegevoegd na 2 minuten:
Beachmasters kan alleen schriftelijke (deel)annuleringen in behandeling nemen. Annuleringen dienen binnen 3 dagen na gebeurtenis bij ons worden gemeld. Je kunt je (deel)annulering sturen naar: Beachmasters, Postbus 1051, 9701 BB te Groningen of naar klantenservice@beachmasters.nl. Voor wat betreft de annuleringskosten verwijzen wij je graag naar de voorwaarden van de ANVR, www.anvr.nl. Een annulering verloopt nooit kosteloos. Hoe dichter je annuleert bij de vertrekdatum, hoe hoger de annuleringskosten zullen zijn. Je kunt je tegen deze kosten verzekeren middels een annuleringsverzekering. Deze vergoedt de kosten alleen wanneer je annuleert met een geldige reden volgens de verzekeringsvoorwaarden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met alle respect, maar volgens mij is het onmogelijk om "per ongeluk" te boeken.
Ik heb net ook even op de site van beachmasters gekeken. Als je alleen maar een kostenopgave wilt zien, dan zie je wat je weten wilt al aan de rechterkant van de pagina, inclusief alle toeslagen als SGR, administratiekosten e.d.
Een beetje weldenkend mens zal dan uiteraard nooit gegevens gaan invullen, waar met grote letters boven staat: HOOFDBOEKER en daarnaast ook nog eens gegevens invullen bij Medereiziger en thuisblijvers (die velden zijn ook verplicht in te vullen).

Ik hoop dat je een heel erg goed excuus hebt waarmee je coulance kunt krijgen van Beachmasters, want in tegenstelling tot wat hierboven beweerd wordt, geldt de wettelijke bedenktijd niet voor de aankoop van reizen. Zie link: http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Kopen_op_afstand

Als extra informatie op consuwijzer:
Via internet, post of telefoon

Boekt u een reis via internet, post of telefoon? Dan zit u vast aan de boeking zodra u hebt geboekt. U hebt dan geen wettelijke bedenktijd.

Hebt u op internet per ongeluk een reis geboekt doordat de website niet duidelijk was ingericht? Dan kunt u de overeenkomst wel ongedaan maken. Laat dit dan meteen weten aan de ondernemer.

Als u via internet een reis boekt, moet u een bevestiging krijgen van uw boeking. Meestal krijgt u deze per e-mail. Krijgt u geen bevestiging? Dan mag u de overeenkomst ontbinden. U laat dan aan de ondernemer weten dat u de overeenkomst ontbindt omdat u geen bevestiging hebt gekregen. Let dus wel op dat u het goede e-mailadres invult bij uw boeking.

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Vakantie_en_vrijetijdsbesteding/Pakketreizen/Basisinformatie/Boeken_van_een_pakketreis

Sorry voor het slechte nieuws. Toch alvast een goede vakantie gewenst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe oud ben je?
misschien als je onder de 18 bent dat je nog een kansje hebt....?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan eventueel gaan annuleren en de kosten daarvan kunnen betalen. Het moet kunnen.

Zie deze link.
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Vakantie_en_vrijetijdsbesteding/Vliegreizen/Basisinformatie/Uw_rechten_bij_annulering_van_een_vlucht

succes.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me niet onredelijk dat de website zo moet zijn ingericht dat er een dubbele check is of iemand werkelijk een bestelling online plaatst. Dus ten eerste moet er voor de koop gesloten wordt om een bevestiging gevraagd worden en ten tweede zal nagegaan moeten worden of de bevestiging werkelijk geplaatst is door de persoon in kwestie door bijvoorbeeld een sms bericht met een tancode identiek aan het bankverkeer. Daarbij lijkt me, omdat er op alle online koop danwel huur of lease sites privé gegevens worden verstrekt, de sites een hoge mate van beveiliging moeten garanderen, dus van een https moeten zijn voorzien.
Hier heb je momenteel mogelijk niets aan maar met wat correspondentie naar de Consumtenbond
kan mogelijk wat gedaan worden naar de wetgever toe.
Je kan ook natuurlijk een brief sturen naar een kamerlid.
Kom je niet meer onder het contract uit dan zou je kunnen proberen de reis door te verkopen danwel er een werkvakantie van te maken.

Toegevoegd na 33 minuten:
Hoewel niet te doen gebruikelijk in dit geval zou de reisorganisatie bij wie je geboekt hebt de reis in de aanbieding kunnen doen. Als jij dan het verschil bijpast gaan ze mogelijk accoord met dit voorstel.