Wat gebeurt er als ik de aanbetaling van mijn verblijf op centerparcs niet betaal?

Er is een reservering op mijn e-mail adres binnengekomen op een center parcs park. Deze heb ik zelf niet gereserveerd en ook niet mijn vriend. Nu heb ik al mijn gegevens veranderd maar vraag ik mij af wat er gebeurt als ik geen aanbetaling doe. Ik heb zelf niet geboekt dus zou het wel erg kut vinden als ik moet betalen voor een vakantie die ik niet heb geboekt. Hoe zit dat? Moet ik nu alsnog 25% of zelfs 50% van het bedrag betalen aan centerparcs?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het kan zijn dat iemand een grap met je wilde uithalen en die heeft dus al jouw gegevens ingevuld met jouw mailadres. In dat geval volstaat het om te bellen en dat uit te leggen en te zeggen dat je niets gereserveerd hebt en ook niet van plan bent te betalen? Het kan ook dat het een nepmail is zoals wat je van banken had, ze hopen dan dat je betaalt (al lijkt dit mij zeer onwaarschijnlijk). In beide gevallen: even bellen naar 0900 6606600 helaas voor 50 cent per minuut! Toegevoegd na 4 minuten: Om een antwoord te geven, dan mogen ze eenzijdig de boeking annuleren en dat gaat je 50% van de hele reservering kosten als de boeking over meer dan 4 wk was en 100% als de boeking binnen 4 wk is. a) Bij boekingsbedragen boven de € 150,00 dient u een aanbetaling van 30% te doen met een minimum van € 150,00. Het restant van het boekingsbedrag moet uiterlijk 12 weken voor aanvang van het verblijf in het bezit zijn van Center Parcs. b) Boekingsbedragen tot € 150,00 dient u onmiddellijk in het geheel te voldoen. c) Bij boeking binnen 12 weken vóór aanvang van uw verblijf dient het gehele boekingsbedrag ineens via telefonische machtiging of per creditcard voldaan te worden. d) Bij niet-tijdige of onvolledige betaling van de aan u gefactureerde bedragen bent u in verzuim en is Center Parcs gerechtigd de overeenkomst eenzijdig te ontbinden door middel van een schrijven aan u. U bent aansprakelijk voor alle schade die Center Parcs als gevolg hiervan lijdt of zal lijden, waaronder alle kosten die Center Parcs in verband met uw boeking en de ontbinding heeft moeten maken. In ieder geval bent u een ontbindingsvergoeding verschuldigd van 50% van de huursom bij ontbinding meer dan 4 weken vóór de geplande aanvangsdatum van het verblijf en gelijk aan de totale huursom bij ontbinding binnen 4 weken vóór aanvang van het verblijf. Reeds betaalde gelden zullen worden verrekend met de te betalen ontbindingsvergoeding en de eventueel verschuldigde vergoeding van overige schade. Indien nog niets betaald is, worden bovengenoemde bedragen in rekening gebracht. De betaling van het bepaalde onder a, b, c en d dient uiterlijk binnen 14 dagen na datum van de factuur in het bezit te zijn van Center Parcs

Bronnen:
http://pages.centerparcs.com/webdocs/CPcon...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100