vaste lasten

ik heb een aparte berekening gemaakt voor mijn vaste lasten, alleen ben ik bang dat ik iets over het hoofd zie.

mijn vaste lasten zijn momenteel 900 euro, ik ben van plan op een aparte spaarrekening al mijn vakantie geld en eindejaarsuitkering te zetten en daar dan een groot deel van mijn vaste lasten van af te laten schrijven.

hierdoor zijn mijn lasten nog maar 600 euro en aangezien mijn loon 1500 is houd ik dus 900 euro ove om uit te geven.

We moet ik ervoor zorgen dat ik 2000 per jaar spaar voor die spaarrekening.

met 900 euro in de maand lukt mij dit wel.

zie ik iets over het hoofd? het lijkt te mooi om waar te zijn namelijk

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn je vaste lasten op maandbasis gedaald van 900 tot 600 euro?
Dus van je netto vakantiegeld en je eindejaarsuitkering haal je 12 x 300 euro = 3600 euro af? Kan dat?
ronron1212
13 jaar geleden
hij krijgt waarschijnlijke een heel forse einde jaarsuitkering

Antwoorden (4)

vaste lasten: hypotheek/huur; ziekenfonds;verzekeringen
auto/inboedel/ brand/reis/enz.;gemeentelijke belastingen; riool; afvalstoffen;evt.benzine;gas;water licht;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk bedrag per maand, die 2000 heb je zo gespaard dan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alternatief:
al je maandelijkse vaste lasten betalen van je maandelijkse inkomen. Dan kun je je vakantiegeld en eindejaarsuitkering lekker sparen voor een grote aanschaf. Is vak.geld + eindej. samen meer dan 2000? dan kun je kiezen of je alles wat je méér spaart, direct op gaat maken Of je spaart dat geld ook lekker.
Maandelijks heb je dan te besteden: 1500 - 900 = 600.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij vaste lasten horen wat mij betreft ook zaken als, ziektekosten (eigen risico) telefoonabonnement, tv en internet, krant, abonnementen op andere tijdschriften, sportclub, etc. Het zijn wel zaken die je op kunt zeggen (meestal niet meteen). Je moet ze alleen ook iedere maand wel betalen.

vakgeld + einde jaarsuitk 3600 (12 x 300 lagere vaste lasten)

12 x 900 10800
sparen -2000
te besteden 8800:12= 730 per maand,
waar bovenstaande kosten ook nog vanaf moeten.

Als deze berekening klopt en je kunt van de 730 euro leven, dan is het prima. Je moet hier dan ook van sparen voor een vakantie, vervanging van apparatuur etc.

Ik vind het zelf een wat omslachtige constructie. Ik zou een overzicht maken van je inkomsten, inderdaad zonder vakantiegeld en eindej.uitk. Daar al je vaste en verplichte lasten afhalen en dan kijken wat er overblijft. Dat is reëler en je hebt de andere twee bedragen achter de hand.