Geeft het problemen voor een bedrijf ivm verzekeringen als ik werk voor 2 werkgevers?

Binnenkort ga ik van werkgever veranderen. Bij mijn huidige werkgever heb ik nog 8 maanden aan vrije dagen staan en wil deze dus gaan opnemen terwijl ik natuurlijk bij een andere werkgever in loondienst kom. Mijn huidige werkgever doet moeilijk ivm verzekeringen e.d. Wat zijn mijn rechten en of plichten van mijn huidige werkgever?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De enige reden waarom dit nadelig voor je werkgever kan zijn, (na je reactie op antwoord van Computoon), is dat als je een ongelukje krijgt bij die andere werkgever, je je ook ziek kan melden bij je huidige werkgever en daardoor moet je huidige werkgever je nog 2 jaar na ziekmelding doorbetalen, voordat je eventueel, indien je niet hersteld, recht hebt op een uitkering. Dit kan dus het vervelende gevolg zijn voor je huidige werkgever. Laat je werkgever een brief opstellen of doe dit zelf, waarin jij verklaard hem niet aansprakelijk te stellen voor ziekte of letsel en dat je na je vakantieverlof ontslag neemt, laat hierin ook opnemen dat je huidige werkgever niet hoeft uit te betalen in dergelijk gevallen en je, als dit gebeurd, op staande voet ontslag neemt. Onderteken dit beide, dan is het probleem opgelost. Vraag zelf ook een kopie na tekenen, of een getekend exemplaar in ieder geval.

Je moet ze niet opnemen! Je baas mag je dat zelfs niet verplichten. Gewoon laten uitbetalen. Leuk extra zakcentje. Er zijn veel meer mensen die voor 2 bazen werken. Dat geeft nooit poblemen. Toegevoegd na 3 minuten: Dus gewoon b.v. per 1 september ontslag nemen, bij de nieuwe baas beginnen en de dagen laten uitbetalen van je oude werk. Dat is gewoon een recht!

De huidige werkgever kan in de arbeidsovereenkomst of het personeelsreglement (waarvoor je hebt getekend) een 'verbod op nevenwerkzaamheden' hebben staan. Dan kun je niet gelijktijdig bij een ander bedrijf in dienst treden, behalve als hij toch daarin toestemt. Zolang je in dienst bent bij je huidige werkgever moet hij je blijven betalen. Stel dat je ziek wordt of arbeidsongeschikt, dan moet hij ook nog meebetalen aan het hele reïntegratietraject met arbokosten en al. Toegevoegd na 3 minuten: En 8 maanden vrije dagen is onwaarschijinlijk veel... Een doorsnee werkmaand heeft 21 werkdagen. 8 maanden vakantiedagen... dat zijn 168 vakantiedagen. Heb je een jaar of 6 geen enkele vakantiedag opgenomen? (Da's ook niet helemaal in lijn met de wet...)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100