Hoe zit het met de studiefinanciering in mijn huidige situatie?

Ik studeer op dit moment Rechtsgeleerdheid, maar haal met grote waarschijnlijkheid mijn benodigde aantal punten niet om door te kunnen naar het volgende studiejaar. Ik ga dan ook per september een andere studie doen. Nu is mijn vraag: hoe moet ik dit precies regelen, en krijg ik nu in de zomermaanden wel studiefinanciering? Want ik moet mijn huur wel betalen.

Toegevoegd na 14 minuten:
En wat voor gevolgen zijn er nog meer voor mij in deze situatie? Ik word niet helemaal wijs van de site van DUO.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als een student rechtsgeleerdheid die site nog niet snapt,
dan moet daar wel iets heel goed mis zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En bedankt :). En iemands juridische kennis hoeft niet iets te maken te hebben met hoe overzichtelijk een website is.

Antwoorden (2)

Uiteraard krijg je geen studiefinanciering zolang je niet meer studeert. Vanaf het moment dat je je uitschrijft tot het begin van de nieuwe studie krijg je dus geen stufi en heb je ook geen recht meer op OV. De huur zul je dan moeten betalen door te werken.

Het aantal maanden dat je nu stufi hebt ontvangen wordt afgetrokken van de totale tijd dat je stufi ontvangt. Dit kan betekenen dat je aan het eind van de studie geen basisbeurs meer hebt als je er te lang over doet.

In principe moet je je gewoon uitschrijven bij studielink en opnieuw weer inschrijven. Stufi stopzetten en weer opnieuw aanvragen bij DUO.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
OK, maar ik heb ook iets gelezen over een soort van overbrugging tussen twee studies. Daar heb ik dus geen recht op?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
OK, ik zal in ieder geval ook nog contact opnemen met DUO.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom stop je niet nu en ga je werken? Vakantiewerk genoeg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar ben ik al mee bezig. Heb al een baan, die echter niet heel erg veel verdiend. Op zoek dus naar een tweede baan voor in het weekend.
Het is idd helemaal niet zo n goede site.je kunt beter bellen met duo of nog beter langs het kantoor gaan in je stad.je loopt bij duo echt kans geld mis te lopen als je alleen op de site kijkt.bijna niemand van de studenten weet bv.dat als je een ov reisprodukt hebt, je ook nog bijna 100 euro in de maand reiskostenvergoeding kunt krijgen als je lang moet reizen naar hbo of uni.