Wat zijn goede argumenten voor de stelling; 'Griekeland moet ondanks alles toch financiele steun blijven krijgen'?

ik moet een betoog schrijven, en wil graag alle argumenten erbij betrekken, daarom vraag ik jullie hulp. Eventuele tegenargumenten mag ook, maar dan graag weerlegging erbij!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Omdat het woord 'griekenland' een anagram is. Zet de letters in een andere volgorde, en er staat: 'er kan geld in'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Cryofiel: ha ha, dat is een goeie!

Het beste antwoord

Dat wij, burgers van de rest van Europa, geld moeten geven aan Griekenland, heet: 'solidariteit'.
En solidariteit is een goede zaak. Je komt voor elkaar op, zodat ieder kan blijven leven. Eendracht maakt macht.

Maar er is meer: de solidariteit is niet zoiets als instinct op natuurlijk gedrag. Nee, het is handiger als dit wordt gereglementeerd. dat gebeurt met wetten, Europese richtlijnen e.d.

Nu is het maken van wetten, van oudsher de taak van de koning en de adel. Deze stand heeft ook de taak het volk te beschermen.
Tegenwoordig heeft de elite deze taak overgenomen. De elite maakt dus wetten, en past deze ook toe. (Dat zijn dan de rechters en advocaten).
Dit systeem is ingewikkelder dan vroeger. Er zijn ook lobbyisten, meestal van bedrijven die een bepaalde invloed op de regelgeving willen hebben. Deze lobbyisten hebben grote kennis van bepaalde details, politici zijn meer breed georiënteerd. Daarom zijn politici geneigd gevolg te geven aan deze wensen.
(Zo heb ik zelf voor een lobby gewerkt, en 'ons' wetsvoorstel werd ongewijzigd overgenomen door de minister).
De grote lijn van dit elitaire systeem is al eeuwen hetzelfde.

Dus de elite zorgt voor regels, en in dit geval: dat de belastingbetaler betaalt voor de burgers & elite van Griekenland.

Nu komt de clou: de elite van het ene volk, is ook solidair. En wel met de elite van een ander volk.
Die solidariteit heeft wel een andere naam: soevereiniteit.

Soevereiniteit kun je dus zien als: de elite van een volk heeft het recht om zelf zijn regels te maken.

Dit is te zien aan het feit, dat er geen financiële politieagent in de EU is aangesteld. En dat is dus zonder meer moedwillig gedaan.

Ik zal bovenstaande in eenvoudige woorden vatten. De Griekse elite heeft de regels zodanig gemaakt en toegepast, dat zij en hun vriendjes heel veel geld hebben kunnen roven van het Griekse volk. Dit geld wordt nu massaal bij buitenlandse banken onder gebracht. Het zijn honderden miljarden euro's.
Het geroofde geld moeten de andere burgers nu aan Griekenland geven. Eigenlijk geven wij het dus aan hun elite.

De elite van Nederland en de andere landen zitten hiermee in hun maag. Hoe kun je dit wangedrag nog verkopen? Zeker nu bij de gewone man eindelijk bekend is hoe dit spel gespeeld is.

Maar er is meer. Wie van Nederland en de rest, is er beter van geworden? Laten wij eerst hand in eigen boezem steken! ^Eerst^ Europa op orde, dan volgt Griekenland vanzelf. Het is een mentaliteitskwestie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

omdat geen enkel land binnen de eu failliet gaan mag anders gaan wij er zelf hoogste waarschijnlijk net zo hard achter aan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Griekenland steunen kost veel, niet steunen kost een veelvoud!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus jij vind het niet erg, dat de Griekse elite meer geld wegsluist en onderbrengt bij buitenlandse banken, dat heel Europa aan steun gaat geven??