Nee. Vliegtuigen zijn niet standaard kogelvrij. Er zijn wel militaire of regerings vliegtuigen die grotendeels van kogelvrij materiaal zijn gemaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neen, kijk maar naar alle straaljagers die kanonnen aan boord hebben om de tegenstander uit de lucht te schieten. De huid van een vliegtuig is maar enkel millimeters dik, gezien de vorm (rond, koker) kan het veel druk hebben maar door de dikte schiet je er zo ook een kogel doorheen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee vliegtuigen zijn niet kogelvrij, dat kan alleen maar als je ze zou maken van speciale materialen zoals Pantserstaal, als je ze daar van maakt zijn ze zo zwaar dat ze niet kunnen vliegen, ook militaire vliegtuigen zijn niet kogelvrij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja als het goed is zijn ze kogelvrij. Deze staan in ieder geval op de lijst door de Douane te onderscheppen artikelen. Als je bedoelt kogelwerend is het antwoord nee.

Toegevoegd na 11 minuten:
Militaire vliegtuigen, zijn dus over het algemeen niet kogelvrij.