hoe hoog is de uitkering van de minst verdienende partner bij samenwonen?

Ik heb een salaris van €1250 netto.Mijn vriendin heeft een uitkering.
We hebben nu ieder een woning[huur] en wat krijgt zij als we gaan wonen in mijn huis?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk niets, je bent dan partners en dan wordt naar het gezamelijke inkomen gekeken. En dat van u is boven bijstandniveau,. Dat wordt afgetrokken van de bijstand die uw partner krijgt en dan zal er niets overblijven
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het om een WW, of WIA of WAJONG gaat dan heeft de vriendin gewoon recht op de uitkering, alleen de aanvulling zal dan vervallen. We hebben meer informatie nodig.Buiten de gestelde vragen op de reactie onder het antwoord, ook nog of het gaat om alleen een uitkering of ook een aanvulling, pas dan is er antwoord te geven op deze vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Als het om een bijstandsuitkering gaat.
Als ze een bijstands uitkering heeft denk ik dat er niet veel overblijft.

als ze een WW heeft zal ze het zelfde blijven behouden(75/70% van der laatst verdiende loon)
(Persoonlijke ervaring alleen dan met koop huis)