kan ik een tweede bankrekening openen via dezelfde bank?

Ik heb een spaar en een betaalrekening bij ABN Amro. Maar nu wil ik nog een aparte rekening voor mijn kleedgeld. Kan dit? En hoe?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.4K
Amadea
11 jaar geleden
Misschien is het slimmer om dat bij een andere bank te doen. Moet je even vergelijken waar de bankpas het minst kost.

Antwoorden (3)

Ja hoor dat kan al zul je daar vaak wel extra voor moeten betalen (voor de rekening en voor de pas) dus bedenk of het je dat wel waard is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
per maand of eenmalig?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vaak per kwartaal. Nooit eenmalig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik betaal bij ABN amro
0,67 cent per maand per bankpasje.
Nee, een aparte prive rekening kan niet, ook niet als je een jongeren rekening hebt, wel kun je rekening openen op naam van je bedrijf, als je dat zou hebben, of een spaarrekening, maar dat heb je al. Het is wel een optie om een prive rekening of jongeren rekening bij een andere bank erbij te openen. Wij hebben dit toevallig bij mijn kinderen ook bij de hand gehad, ze hebben nu bij zowel de ABN als de Rabobank een prive rekening.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
crea ik heb meerdere prive rekeningen bij een bank.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/rekening.../index.html Bij de ABN en de Rabobank kun je echt geen 2 prive rekeningen hebben, het beste is natuurlijk gewoon even een telefoontje eraan wagen, of het bij de ABN na te vragen, onze ervaring is dat het niet kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb wel VIER rekeningen bij de ABN Amro!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ook lange tijd twee rekeningen bij de rabo gehad.
Dit kan, zoals hierboven staat vermeld zijn hier extra kosten aan verbonden. Vaak heeft een bank ook de optie om een extra rekening toe te voegen aan het pakket. Zoals een gewone spaarrekening en een internet spaarrekening in geval van de ABN AMRO komen er bij een studentenrekening geen kosten bij.
Wel beschik je dan niet over een pasje maar je houd geld dan wel gescheiden.