Ik heb in 1998 de opleiding bejaardenverzorgster gedaan ,welk niveau is dit nu?

Ik heb in 1998 mijn diploma bejaardenverzorgster gehaald. Er is nu zoveel veranderd dat ik niet weet welk niveau dit tegenwoordig is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke middelbare opleiding heb je daarvoor gedaan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mavo daarna de opleiding bejaardenverzorging in verzorgingshuizen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan is een MBO niveau het meest voor de hand liggend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb het op gezocht op calibres en het schijnt de voorloper te zijn van verzorgende ig niveau 3
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat om niveau 1, 2, 3 of 4 crea....

Antwoorden (1)

Het kan mbo-niveau 1, 2 of 3 zijn.

Voor het idee:
"MBO Zorghulp
(niveau 1, funderend beroepsonderwijs, te volgen in: BBL en BOL)
Als zorghulp help je mensen die niet of niet meer zelfstandig kunnen wonen. Denk aan ouderen, mensen met een ziekte, gehandicapten of jongeren met problemen. Je geeft vooral ondersteuning bij de huishouding, maar staat ze ook bij als er boodschappen gedaan moeten worden, of bij andere dagelijkse bezigheden. Wat mensen zelf kunnen, laat je ze zelf doen, en anders help je ze een handje. Daarvoor moet je geduldig zijn en met veel verschillende soorten mensen om kunnen gaan. Je werkt bij iemand thuis, in een verzorgingshuis, verpleeghuis of ziekenhuis.

MBO Helpende Zorg & Welzijn
(niveau 2, funderend beroepsonderwijs, te volgen in: BBL en BOL)
Bij 'zorg' denk je misschien aan dokters, medicijnen en operaties. Maar sommige mensen kunnen wel wat zorg gebruiken bij de dagelijkse activiteiten: zichzelf verzorgen, het huishouden, sociale activiteiten. Die hulp biedt een helpende zorg en welzijn. In sommige gevallen betekent dat ook ondersteuning bieden op emotioneel vlak of mensen op weg helpen dingen zelf te doen. Je bent dus praktisch ingesteld, steekt graag je handen uit je mouwen en hebt voldoende sociale vaardigheden om met verschillende mensen om te kunnen gaan. Met je diploma op zak kun je aan de bak in een ziekenhuis, maar ook in een verpleeghuis, in de thuiszorg (..)

MBO Verzorgende-IG
(niveau 3, mbo, te volgen in: BBL en BOL)
Als verzorgende help je mensen die extra zorg nodig hebben. Soms is dat tijdelijk, bijvoorbeeld na een bevalling of operatie. Maar gehandicapten, chronisch zieken en ouderen moeten vaak langdurig of zelfs hun hele leven een beroep doen op zorg. Je ondersteunt die mensen bij de persoonlijke verzorging, helpt hen met eten en drinken en soms neem je ook wat huishoudelijke taken op je. Daarnaast zorg je voor eenvoudige verpleegkundige taakjes, zoals injecteren en wonden verzorgen. Je werkt bij iemand thuis, in een verpleeghuis of ziekenhuis.

MBO Verpleegkundige
(niveau 4, middelbaar beroepsonderwijs, te volgen in: BBL en BOL)
Verpleegkundigen werken in het ziekenhuis, maar ook in verpleeghuizen, een instelling voor gehandicapten of bij mensen thuis die behoefte hebben om bepaalde zorg daar te krijgen. Tijdens deze opleiding leer je medicijnen toe te dienen en een arts te assisteren bij de behandeling. (...)Daarnaast stel je patiënten gerust en ben je een aanspreekpunt voor de familie.

Toegevoegd na 3 minuten:
Gevonden: tis 3!
Computoon