Frankrijk en Duitsland. Het is een speciale 2 euro munt uit 2013 ter ere van het Elysee verdrag tussen de 2 landen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Frankrijk 2 Euro "Élysée" 2013 UNC

• Speciale 2-euromunt in het teken van het Élysée-verdrag tussen Frankrijk en Duitsland.

• In dit verdrag uit 1963 werd de verzoening tussen de twee landen na WOII verzegeld.

• Op de munt zijn de twee ondertekenaars van het verdrag afgebeeld: President Charles de Gaulle en bondskanselier Konrad Adenauer.

• Deze munt is uniek, want een gemeenschappelijke uitgifte met Duitsland.
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Raar, dat er op die website staat dat de munt uniek is. Dat betekent namelijk dat er maar één exemplaar van bestaat. Dat zal niet het geval zijn, lijkt mij.
Antoni
11 jaar geleden
Waarschijnlijk wordt er bedoeld dat de uitgifte, die namelijk een samenwerking van Duitsland en Frankrijk is, uniek is, dus maar éénmalig.