Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn baas verbied mij mijn telefoon te pakken tijdens mijn pauze (onbetaald) mag dit volgens de wet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
581

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

in de pauze zou je gewoon moeten kunnen eten en telefoneren met je naasten. als hij daar moeilijk over doet zou ik als ik jou was even je contract doornemen en kijken of daar iets over in staat. zo niet, dan geef je aan dat je je volgens het contract niet fout zit. hij kan je eigenlijk niks maken. hele rare baas heb je
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet elk detail over arbeidsrechtelijke zaken staat in de wet. Er kunnen goede redenen zijn om via een bedrijfsreglement (dat wel vooraf bekend moet zijn gemaakt en waarmee je ook instemt als je het contract tekent) aan medewerkers te verbieden handelingen te verrichten met hun telefoon, ook in de pauze.

Stel dat je werkt in een omgeving met chemicaliën die explosiegevoelig zijn. Of in een bedrijf dat gebruik maakt van gevoelige computerapparatuur voor bijv. beveiliging/bewaking die gestoord kan worden door telefoongebruik. Dat is een reden om telefoongebruik te verbieden.
(Lees meer...)
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat die chemicaliën betreft: als daar zodanig mee gewerkt wordt dat die tot ontploffing kunnen komen, denk ik dat de baas arbo-technisch gezien flink fout zit. Dat soort stoffen mogen alleen in zuurkasten e.d. gebruikt worden.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding