Heb ik recht op ww ?

Ik heb een half jaar via een uitzendbureau bij een werkgever gewerkt eigenlijk een maand meer omdat ik eerst een maand via de bijstand heb gewerkt en daarna via het uitzendbureau .
Nu ben ik ontslagen omdat het seizoenwerk is en nu geen werk meer is .
Nu is mijn vraag heb ik recht op ww en telt die maand via de bijstand voor ww ook mee.
Ik lees overal dat je 26 weken van de 36 weken gewerkt moet hebben voor ww is dit zo.

Toegevoegd na 2 uur:
Ben al sinds 1988 aan het werk telt de jareneis dan ook heb eerder ww gehad in 2013.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Dat is zo, er gelden meer regels, zie onder. Als je geen nieuw werk vindt, heb je recht op maximaal 3 maanden WW.

Voorwaarden WW

U heeft recht op een WW-uitkering als u:

    bent verzekerd voor werkloosheid. Dit is meestal het geval als u werkzaam bent als werknemer en de AOW-leeftijd nog niet hebt bereikt;
    5 uur of meer van uw arbeidsuren per week verliest en geen recht hebt op loon over die uren;
    direct beschikbaar bent voor betaald werk;
    minimaal 26 weken heeft gewerkt in de 36 weken voordat u werkloos werd (wekeneis).
    niet door eigen schuld werkloos bent geworden. Als u zelf ontslag neemt, heeft u alleen in uitzonderingssituaties recht op een WW-uitkering.

Verder is het belangrijk dat u zich op tijd hebt ingeschreven als werkzoekende bij UWV. U moet zo snel mogelijk weer ander werk vinden."

De tijd die je langer hebt gewerkt dan die 26 weken is in dit geval niet relevant. Je voldoet niet aan de jareneis (als je niet eerder als werknemer hebt gewerkt). Alleen aan de wekeneis.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik ben al sinds 1988 aan het werk denk dat de jaren eis bij mij wel van toepassing is .