Hoeveel geld geef je je buurjongen voor zijn verjaardag?

Mijn buurjongen is bijna jarig en vraagt geld. Nu weet ik niet hoeveel ik moet geven, wat is normaal? Ik heb een uitkering dus wil het niet te gek maken. Ik zat zelf te denken aan 5 euro/7,50 euro. Is dit niet te weinig? Ik vergelijk het een beetje met wat ik van hem kreeg op mijn verjaardag, een plant, en omdat het maar een buurjongen is. Wat is normaal in deze situatie?

Toegevoegd na 37 minuten:
Hij heeft aan iedereen geld gevraagd, daar heeft hij al een leuke bestemming voor.

Toegevoegd na 41 minuten:
Misschien ook ff handig om te melden dat hij 24 wordt. Is het dan nog een leuk bedrag of verandert dat de zaak?

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat jij kunt missen. Er is geen standaard voor dat soort dingen. Verpak het een beetje leuk, met een kaartje erbij of zo.

5 euro is voldoende, wel leuk als er een kaart bij zit of leuk verpakt is. Het oog wil immers ook wat

Je kan er heel goedkoop wat moois van maken! Vouw bijvoorbeeld iets moois met origami en verstop daar inderdaad een briefje van 5 euro in, of koop inderdaad iets kleins en versier dat gewoon heel mooi. Ik heb in een soortgelijk geval voor een meisje een cadeaubon ter waarde van 10 euro gegeven bij de Ici paris, maar dat heel mooi ingepakt met linten. Dat geeft het net wat meer effect als je twijfelt over 'wat normaal is', en het valt 100% zeker in goede aarde :-)

voor 2,50 een lekkere zak snoep en de 5,- in een envelop met een leuke b-day kaart!

Het is denk normaal als je ongeveer tussen de 5 en 15 euro geeft. Maar je moet zelf weten hoeveel je geeft want u kent hem het meest.

wij geven altijd 5,- tot 10,-

10

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100