moet teveel ingehouden loonbeslag terug betaald worden?

Er is teveel loonbeslag op uitkering gelegd. Deurwaarder erover ingelicht en gevraagd om het beslag aan te passen op verzoek van juridisch loket. Volgens juridisch loket moeten ze het teveel ingehouden beslag terug betalen, volgens de deurwaarder is dat niet zo.
Wie heeft er nu gelijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K

Antwoorden (1)

Deurwaarder moet brief opsturen naar jouw uitkering instantie voor loonbeslag.Daar schrijven ze hoveel bedrag moet ingehouden worden van jouw uitkering.Als jouw uitkering instantie te veel betaald dan moet deurwaarder te veel betalde bedrag terug storten aan jouw uitkering instantie.Vraag even aan je loonadministratie, wat moest je betalen, wat heb je gebetaald. Met jouw papieren weer juridische loket gaan en samen en briefje opstellen en opsturen naar deurwaarder.Als ze weer weigeren dan moet je juridische stappen nemen.