Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Reisuren en het nul-urencontract, doorbetaald geheel of gedeeltelijk?

Hallo,

Ik werk tijdelijk bij een montage/bouwbedrijf doordeweeks op basis van een nul uren contract. Vaak zijn we actief op verscheindenen bouwplaatsen in de regio twente wat vanaf mijn huis toch snel 2 uur rijden heen/terug is. Ik vertrek meestal rond een x tijdstip zodat ik half 8 op de bouwplaats aanwezig ben en vertrek om half 5 weer richting huis. Nu zegt de baas dat ik of de heenweg op de terugweg bij mijn gemaakte uren mag optellen. Nu was mijn vraag klopt dit wel? Soms zitten we ook verder van huis waardoor ik in totaal 4 uur onderweg ben waarvan dus 2 uur in mijn eigen tijd. Ik hoop dat iemand een antwoord heeft. Bij voorbaat dank

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
918

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je werk gever hoeft helemaal geen reistijd te vergoeden. Je hebt werk en het is aan jou of je wilt werken of niet. Hij betaald je de helft van je reistijd dus wat wil je?
(Lees meer...)
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wou dat ik mijn reistijd gewoon als "uren" gezien werd. Plus!
Ja dit mag! En wees blij. Ik krijg 0.08.cent per kilometer. Denk dat jij er beter.bij weg komt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding