hoe werkt de oude wajong (voor 1 januari 2010)met stufi?

Ik heb nog de oude wajong regeling maar ik kan nergens meer de regels daarvan vinden. Ik wil nu weer een studie doen maar hoe werkt stufi dan ivm mijn wajong? Krijg ik meer of word mij uitkering ook gekort?
Ik hoop dat jullie het antwoord weten/kunnen vinden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Je uitkering blijft hetzelfde. Voor de 'oude' Wajong maakt het geen verschil of je studeert of niet (itt de 'nieuwe' Wajong).

Wat je wél in de gaten moet houden, is de bijverdiengrens voor je studiefinanciering. Je Wajong-uitkering geldt voor DUO als bijverdienste. Dat betekent dat als je boven die grens uit dreigt te komen, je op tijd je studiefinanciering moet stopzetten. Doe je dit niet of niet op tijd, dan moet je niet alleen het teveel ontvangen bedrag aan studiefinanciering terugbetalen, maar daar ook een boete bovenop. Het stopzetten van je studiefinanciering houdt in dat je ook je OV moet inleveren, denk dus vantevoren al goed na over alternatieven als je weet dat je in de laatste maand(en) door je inkomen geen recht meer zult hebben op studiefinanciering.

De bijverdiengrens komt - als je naast je studie verder niet werkt - meestal pas in zicht als je 22 jaar of ouder bent, omdat de Wajong-uitkering voor jongeren tot 21 minder hoog is. Ben je niet volledig (80-100%) afgekeurd en heb je ook geen bijbaan, dan zul je niet zo snel aan die grens komen. Kijk dit wel zelf na, want jouw situatie kan anders zijn dan gemiddeld. De hoogte van Wajong is namelijk niet voor iedereen gelijk; er zijn enkele uitzonderingen op de gangbare 75% van het minimum(jeugd)loon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geweldig! je bent mijn lifesaver^^ dankjewel en ik hoop dat er meer mensen hier wat aan zullen hebben.