Hoe kan ik zo goedkoop mogelijk tweede hands boeken versturen zodat ik nog wat overhoud na verkoop bij BOL.com?

Sinds kort verkoop ik boeken op BOL.com Ik hou echter niets over na alle verzend en verpakkingskosten.
Pakketpost TNT 6,75
Verpakkingsmateriaal 0.75
Vergoeding BOL.com 2,95
Hoe doen anderen dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
22.2K

Het beste antwoord

Ik verkoop mijn boeken zowel via marktplaats als via bol.com.
Via marktplaats laat ik mensen bieden, als het bedrag me aanstaat, dan meld ik dat ik het bod accepteer en vertel de koper hoeveel de verzendkosten bedragen, die zij betalen.
Zet ik hetzelfde boek op bol.com, dan zet ik er als vraagprijs een prijs neer waarbij ik minimaal 2 Euro overhoudt, zelfs als de kosten van bol.com en de verzendkosten eraf gaan.

Let trouwens op: er zijn boeken waarvoor Bol.com een pakketbijdrage geven van 2,95, die echter voor 2,64 verzonden kunnen worden omdat ze toch door de brievenbus passen, daar kun je dan ook leuk aan overhouden.

Er zijn op bol.com echter ook verkopers die het boek dan opengevouwen versturen, waardoor het alsnog door de brievenbus past. Dit hebben ze een keer gedaan met een boek dat ik gekocht heb. Dit boek heb ik direct teruggestuurd (op dezelfde opengevouwen manier), het beschadigd het boek namelijk en zo horen de verkopers een boek niet te versturen als het niet door de brievenbus past. (en als een boek teruggestuurd wordt, dan ben je als verkoper nog steeds die 2,64 aan verzendkosten kwijt) (en als koper ook trouwens).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fijne informatie +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ prima antwoord, zo doe ik het zelf ook

Andere antwoorden (6)

ik verkoop via marktplaats, en daar hou je dus wel veel meer aan over omdat je daar de advertenties wel gratis mag plaatsen en het enige wat je kunt doen:

- ipv pakket, doe het in een zak en plak daar een envelop op met adres (goed dicht tape) en voldoende postzegels erop. dit scheeld, want je ben dan rond de 3,00 kwijt ipv 6,75
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze door de brievenbus passen, kun je ze gewoon als gewone post versturen. T/m 3 kg voor 2.64 aan postzegels. Pas als het niet meer door de brievenbus past verstuur je het als pakket.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zet je ze niet gewoon op marktplaats,dan laat je de koper de verzendkosten betalen.
Voor verpakkingsmateriaal neem ik altijd een doos uit de supermarkt,deze kost niks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik verkoop mijn boeken via marktplaats en laat de koper zelf de verzendkosten betalen. Wanneer het pakketje niet door de brievenbus past en het verzonden moet worden voor 6,75 door TNT is het ook handig om naar een DHL-vestiging in de buurt te gaan. Zoals je kunt zien op http://www.dhlforyou.nl/PakjeVersturen/TariefInformatie/Pages/default.aspx is het voordeliger om thuis te labellen en te betalen. Het vervelende is alleen dat er niet altijd een filliaal in de buurt zit. Het is echter voor de koper vaak net iets aantrekkelijker om op deze manier te kopen omdat het een paar euro scheelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verstuur ze onder remboers dan betaald de ondvanger de verzent kosten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Via marktplaats en het is normaal dat de koper de verzendkosten betaald.

Ook kan je het boek voor een bepaalde prijs aanbieden waar de verzendkosten al in zijn verwerkt.

Mijn ervaringen lopen het beste via marktplaats, maar meestal is hiet de boekenprijs weer iets goedkoper.