Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er in rotterdam een belegingsclub voor jongeren?

Ik ben een scholier (15 jaar, 4 havo) en wil heel graag bij een belegingsclub maar ben ik niet wat jong misschien of maken ze er geen probleem van?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
796

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Kijk dat zie ik graag, gedreven jongeren..

Ik zal je eens een verhaaltje vertellen. 6 jaar geleden begon ik met beleggen. Ik was toen 14. Met mijn kleine fortuin wat ik had verdiend in de snoepwinkel van mijn tante, begon ik te beleggen. Omdat ik zelf geen idee had van hoe dat alles op de beurs enzo werkt, en ook geen familie had die zich hiermee bezig hield, ben ik veel boeken gaan lezen, net als het financieel dagblad (die jatte ik uit de brievenbus van m'n buren, zelf niet gaan doen ;-) ).

Destijds had je nog geen producten zoals turbo's en warrents, en het beleggen in opties vond ik te gevaarlijk. Omdat met kleine bedragen van maximaal 700 EUR belegde, had het weinig zin om daar echte aandelen voor kopen, omdat je dan simpelweg te veel rendement kwijtraakte aan de transactiekosten. Daarom heb ik toen in een fonds belegd wat een mooi rendement opleverde.
Vanaf mijn 16e ben ik in opties gaan beleggen, en niet zonder succes kan ik je vertellen. Maar opties zijn hele ingewikkelde producten. Als jij niet goed oplet, kunnen ze in korte tijd waardeloos worden. Het goed omspringen op de expiratiedatum is ook een kunst op zich..

Dus, ik weet natuurlijk niet hoe veel geld jij hebt, maar beleg alleen met geld wat je echt kan missen. Je moet er altijd van uit gaan dat het geld dat je belegd, al verloren is. Klinkt natuurlijk vreemd, want je wilt winst maken, maar ook jij zal (flinke) verliezen leiden.