Is het mogelijk om collegegeld terug te krijgen als je een heel jaar stage loopt waarvan een half jaar in buitenland?d

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Nee, dat is niet mogelijk. Ik neem aan dat de stage ook onderdeel is van je opleiding. In principe zou je je uit moeten schrijven om collegegeld terug te krijgen. En dat heeft geen zin, want je wilt natuurlijk wel je diploma hebben.
Je kunt WEL een OV-vergoeding aanvragen voor de tijd die je in het buitenland bent, dat is volgens mij rond de 75 euro. Ook maak je wellicht aanspraak op een Erasmus LLP beurs. Check hiervoor www.nuffic.nl. Let wel op dat je alles z.s.m. regelt, want je moet een hoop formulieren inleveren. Geen zorgen, het loont zich ;).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De website van de rijksoverheid zegt het volgende:
"Stage: geen recht op vermindering collegegeld

U heeft geen recht op vermindering van lesgeld of collegegeld wanneer u stage loopt. Als stagiair blijft u namelijk ingeschreven bij de onderwijsinstelling. "

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/hoger-onderwijs/vraag-en-antwoord/wanneer-heb-ik-recht-op-vermindering-vrijstelling-of-teruggave-van-het-collegegeld.html

Daarnaast lijkt het me ook logisch dat je geen geld terugkrijgt.
Je loopt stage voor je studie, wat inhoudt dat je af en toe contact hebt met je stagebegeleider en dat je bij problemen ook bij je school kan aankloppen.
Verder neem ik aan dat je onderwijsinstelling je ook geholpen heeft met je stageplekken.