Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom een zakelijke bankrekening bij een éénmanszaak?

Wat is het nut hiervan?

Ik weet dat je een zakelijke rekening nodig hebt om iDeal te kunnen accepteren direct bij je bank.
Echter kan dit ook via een payment provider.

Welke toegevoegde waarde heeft dus een zakelijke rekening?

Want tot nu toe kost het alleen maar geld. Internetbankieren, alleen even saldo check kost al 10 cent... Voor startende ondernemers schiet dat natuurlijk niet op.

Je kan als éénmanszaak net zo goed een gewone, goedkope, rekening openen toch? Of mag dat weer niet bij de heren en dames van de bank?

Toegevoegd na 12 minuten:
Betreft een beginnende webshop.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
894

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je zaak niet al te ingewikkeld is, zou ik zeker een gewone bankrekening aanhouden of openen.
Ik ben ook zzp'er en ben echt niet van plan een dure zakenrekening te openen.
Als je bijv. een winkel hebt, waar pinbetalingen plaatsvinden, dan moet je wel weer een zakelijke rekening hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het betreft een beginnende webshop, lijkt me niet veel spannends aan verder :-)
Alleen iDeal is volgens mij het enige wat ik als reden aan kan voeren voor mezelf, dat deze zakenrekening een toegevoegde waarde heeft. De bank heeft ook niet duidelijk de kosten gecommuniceerd, dus was wel ff verbaasd nu ik me afschrift zag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja ... en winkel is toc wel echt zakelijk. Heel wat anders dan die paar facturen die ik af en toe de deur uit doe (crisis, hè).
Je moet altijd goed navragen bij de bank als je een rekening opent, wat de kosten zijn. Je weet hoe sneaky ze zijn met het verzinnen van allerlei kosten.
Ik weet dat mijn man een zakelijke rekening heeft geopend bij de Rabobank, voor de winkel van zijn dochter.