Wat zijn goede verkooptechnieken?

Hoe verkoop ik makkelijker? En dan bedoel ik qua houding, taalgebruik, aan wie ik mijn verhaal richt etc.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Verkopen is een leuk spel! En zoals Loenie al zegt, de klant moet het je echt gunnen. Tegenwoordig kun je via veel verschillende wegen je product kopen, dus waarom moeten ze dit bij jou doen? Als eerste is van belang dat je een goede eerste indruk maakt! Hier heb je maar 1x de kans voor! Zorg dat je gelijk een goed contact maakt met de klant. Het ligt er een beetje aan in wat voor winkel je werkt, of wat je verkoopt, maar geef de klant netjes een hand en stel jezelf voor, hierbij de klant vriendelijk in de ogen kijkend. Vervolgens moet je een koopwensonderzoek doen. Stel vast wat de klant nodig heeft en stel hier het vervold van je verkoopgesprek aan vast. Maak alle tijd vrij voor de klant, en verkoop op een adviserende manier, en niet op een "gladde" manier. Hier prikt iedereen zo doorheen en gaat men vrolijk naar je concurrent. Laat alle verschillende mogelijkheden zien en stel vragen. Laat de klant het woord maar doen. Probeer zelf niet teveel te praten. Bij bron vind je een wel interessante website, waar veel informatie staat.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je komt pas geloofwaardig over, door juist géén technieken te gebruiken, maar jezelf te zijn.

Verkopen is zorgen dat de ander het jou gunt. De gunfactor neemt toe als de klant het gevoel heeft dat hij belangrijk is. Altijd aandacht besteden aan de klant en niet aan het product!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In eerste instantie is het handig te weten wie je klanten zijn, daarop stel je je houding, taalgebruik etc op af. En doe eerst een koopwensonderzoek met de vraag; wat zoekt u? Daar kun je op verder gaan.

Ow ja, verkoop niet het duurste, dat vinden mensen niet zo tof, ze kiezen graag een goedkoper ding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Achter het product staan wat je verkoopt. Er echt achter staan, je moet het serieus goed vinden wat je verkoopt. Dan ben je gemotiveerd.
Vervolgens moet je geen technieken gebruiken. Wees gewoon jezelf. Leef je in je klant in, verplaats je in hem of haar en denk met diegene mee. Probeer niet perse wat te verkopen, alleen wanneer je denkt dat diegene er echt wat aan heeft.
Op deze manier ga je klanten aan je binden en komen ze bij je terug, omdat je betrouwbaar bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon vriendelijk zijn en vooral eerlijk zijn tegen je klanten. Misschien verkoop je dan niet direct wat, maar die klant komt wel later terug naar jouw winkel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijf altijd eerlijk tegen een klant.
Durf een klant ook een bepaald produkt af te raden als dat niet geschikt is voor hem of haar.
Weet waar je over praat.
Maar mijn ervaring is dat wanneer je eerlijk blijft,een klant altijd terug komt.
De klant zal ook altijd jouw opzoeken,als hij weer eens een keer wat nodig heeft omdat hij goed behandeld werd.