ik heb een munt gevonden de naam is confoederatio helvetica hoeveel is deze munt waard er staat op 1 10 en op 1 5 hoeveel?

Toegevoegd na 16 minuten:
de 10 uit 1975

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
11.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1 uit 1975

Antwoorden (1)

Dit zijn Zwitserse Franken. Wat ze waard zijn ligt aan of ze oud of actueel zijn. Staat er geen jaartal op

Toegevoegd na 7 minuten:
Als ze actueel zijn dan is die met 10 erop een 10 rapen (100 rapen is 1 frank, net als centen bij euro) stuk. Die met 5 erop kan een 5 rapen of 5 frank zijn. De wisselkoers Euro <> Zwitserse frank is bijna 1-op-1, dus je muntjes zijn dan of zo'n 15 cent of €5,10 waard.

Toegevoegd na 4 uur:
begreep uit je reactie dat ze uit 1975 zijn. Zie link naar Catawiki voor een aantal munten uit Zwiterserland uit '75 die te koop worden aangeboden.

Toegevoegd na 4 uur:
voor Catawiki even zelfs als jaartal 1975 invoeren, die ging helaas niet automatisch mee met de link.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
jawel 1 uit 1975 en 3 uit 2009 die uit 1975 staat en 10 op
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
lijkt mij niet oud genoeg voor echte collector items, dus ik denk niet dat ze veel waard zijn, maar ken niet de exacte ins-and-outs.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
hoeveel ongeveer
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
hoeveel is die uit 1975 ongeveer waard weet je dat ook?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De verzamelaarswaarde van dit soort munjtes is vrijwel nul. Vaak worden ze in munthandels voor 20-30 cent verkocht in een zogenaamde grabbelbak. Er zijn nl. miljoenen van dit soort muntjes in omloop, en dan heeft een munt vrijwel geen verzamelwaarde. Hooguit hebben ze een waarde als de kwaliteit van het muntje zeer hoog is. Munten die nooit in circulatie zijn geweest, of zogenaamde proofslagen (die worden in de 'muntfabriek' op extra gepolijste muntplaatjes gemaakt) leveren nog wel wat op aan verzamelwaarde, maar de kans dat je die gewoon op straat vindt of op vakantie in je portemonnee krijgt, is vrijwel nul.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dus hoeveel ongeveer?