ik heb een te duur huis. kan het iedere keer net betalen met alles maar ben bang dat het zo ophoud wat kan ik doen?

Huis verkopen heeft helaas geen zin.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Tja.
Heel veel mensen zitten nu met dit probleem:
Een te duur huis, geen reserves,
uitgaven aan het topje van hun inkomen.
Geen rekening gehouden met mindere tijden.
Niks gespaard.

Wat je kan doen is alle je uitgaven, al je vaste lasten eens goed onder de loup nemen.
Zet alles op een rijtje.
Kijk of je wat kan schrappen: abonnementen, lidmaatschappen, energierekening verlagen, internet en telefoon goedkoper. Uitgaven voor het huishouden verminderen, een poos geen kleding kopen..........etc.

Kijk of je een bijbaan kan nemen om wat extra's te verdienen.

Neem contact op met je hypotheeknemer (de bank) om te zien of er een regeling te treffen is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jodyenboyke
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoord. +

Andere antwoorden (2)

Een huurder nemen, een beter betalende baan zoeken, uitzoeken of je alle toeslagen en subsidies volledig benut
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Officieel mag je je gekochte huis niet onderverhuren, alleen als he toestemming hebt. Wil de bank jouw huis verkopen omdat je de hypotheek niet meer betaald, zit de bank nog met een huurder in het huis namelikk
Is er dan iets veranderd in je situatie, want toen je het huis kocht was het kennelijk niet te duur.
Waarom is het huis verkopen geen optie ?
Als je 1 of meer kamers verhuurt dan kan je daarmee je kosten verlagen en die inkomsten zijn tot een bepaald bedrag vrij van inkomstenbelasting.
De vrijstelling voor 2013 bedraagt 4536 euro .
Je moet wel even in je hypotheekakte kijken of je daar misschien toestemming voor nodig hebt.
Je hele huis verhuren zou ook kunnen, maar dan geldt er geen vrijstelling, dan heb je in ieder geval toestemming nodig en dan zijn er nog veel meer haken en ogen.