Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de beste selectiecriteria voor het kiezen van een aandeel voor in je beleggingportefeuille?

Op internet zie ik verschillende manieren om een goed aandeel te selecteren. Termen als "top-down" en "best-of-the-best" vliegen je om de oren. Hoe combineer ik al deze technieken zodat ik tot een optimale keuze kan komen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
928

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je weegt het risico dat je wilt lopen af tegen de winst die je wilt maken. Een hoog risico is over het algemeen een hoge potentiele winst (maar ook potentieel verlies).

Er is helaas geen dummy guide die zegt kies dit aandeel als je in deze situatie zit, en deze als je in de andere situatie zit. Zeker als je geen pakket met aandelen komt zul je veel onderzoek moeten doen. Zowel naar het type aandeel als het bedrijf waarvan je een aandeel koopt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is helemaal afhankelijk van je beleggingsprofiel. En je beleggingsprofiel is afhankelijk van o.a. je andere vermogen (hoe erg is het als je dit geld zou kwijtraken financieel gezien), met wat voor doel je belegt, hoelang je het geld kunt missen, wat je persoonlijke beleving is wanneer het instort, etc.etc.
Pas dan kan er een gedegen advies worden gegeven. Maar zomaar iets roepen nu,........ das onbegonnen werk.
Ik kan bijvoorbeeld nu wel een aandeel roepen maar misschien wil je helemaal niets met die sector te maken hebben.
Het bepalen van je beleggingsprofiel kun je bij iedere bank doen, aan de hand daarvan ga je je portefeuille samenstellen. Een nieuw goed aandeel zal daar dan ook goed in moeten kunnen passen, zowel kijkend naar de sector als kijken naar de geografie. Een gedegen spreiding is bepalend voor het succes. Succes ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding