Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je moeder in de bijstand moet, en jij bent 23 en hebt een eigen bedrijfje. Moet je dan betalen voor je moeder?

Je woont thuis. Worden je inkomsten afgetrokken van de uitkering van je moeder? Met de nieuwe wet die er binnenkort aan komt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
572

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, als je thuiswoont inderdaad wel. En dat is niet iets wat er binnenkort aankomt, voor nieuwe gevallen (dus mensen die in de Bijstand komen, die nog geen Bijstand hadden eind vorig jaar) is dat al ingegaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe wordt dat dan berekend? Wordt de winst van je bedrijf gekozen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je inkomen. Ik neem aan dat dit inderdaad je winst zal zijn. Dat kan lastig worden als je je inkomen niet goed kunt inschatten. Wellicht wordt het geschatte inkomen genomen waar de Belastingdienst mee rekent voor de toeslagen, als dit van toepassing is. Precies weet ik het niet, het lijkt me verstandig om dit soort dingen na te vragen bij de gemeentelijke sociale dienst. Er zijn al genoeg onzekerheden op dit gebied, hierover speculeren maakt het volgens mij alleen maar ingewikkelder.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding