Wat houdt het elementair boekhouder diploma in en wat zijn je mogelijkheden daarmee?

Hoe zit het dus in elkaar. Hoe en wat? En mocht je het diploma halen? Wat zou je der mee kunnen doen? Heb je er gelijk na het behalen ervan profijt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Sinds de vakken Handelswetenschappen en Economische Wetenschappen II en Recht op havo en vwo zijn vervangen door Management & Organisatie (M&O), wordt het gemis aan boekhoudkundige kennis steeds meer gevoeld. Dat is jammer, want de docent gebruikt graag boekhoudkundige voorbeelden om zijn vak toegankelijk te maken. Bovendien is voor veel vervolgopleidingen basiskennis van boekhouden vereist, wat de leerlingen beperkt in hun keuze. Het examenprogramma Elementair Boekhouden van de Associatie biedt deze basiskennis. Deelname aan dit examen leert je de M&O-stof beter te doorgronden, waardoor de kans op een hoger eindcijfer toeneemt. Met Elementair Boekhouden krijg je helder inzicht in de samenhang van bedrijfseconomische processen en geldstromen, en leg je een stevige basis voor een vervolgstudie in het economisch hbo. Kortom, een must voor scholieren met ambitie.
Het geeft je dus meer stevigheid om verder te leren.
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En zou je nadat je dit diploma behaald hebt der gelijk profijt aan kunnen hebben?
ronron1212
11 jaar geleden
hoe bedoel je profijt?
Het begrip elementair is een duur woord voor BASIS.

De cursus Elementair boekhouden is dus niets meer dan een basis waarmee je de grondbeginselen van het boekhouden leert.
Met de afgeronde cursus kun je dan verder leren in uitgebreidere cursussen boekhouding en daarna een specialisatie in bijv. de accountancy.

Als op zichzelfstaand diploma is het in het bedrijfsleven niet veel waard, je kunt er op zijn hoogst assistent boekhouder mee worden.