hoe kan iemand zonder geld een dure advocaat betalen ??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet !!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is best mogelijk dat ze een lening aanvragen. Maar ga maar vanuit van de antwoorden hier onder.

Antwoorden (3)

Niet.

Als je geen geld hebt, maar je hebt echt een advocaat nodig omdat je ergens van verdacht wordt oid, dan krijg je een zogenaamde Pro-Deo advocaat toegewezen, die zal gratis je belangen behartigen. Je kunt dus niet zelf kiezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iedereen heeft recht op een advocaat. In bijgevoegde link zie je je eigen bijdrage als deze advocaat wordt toegewezen. Peiljaar is momenteel 2011 en die bijdrage betaal je dan. Kan zijn dat als je je zaak verliest, er nog wel rechtbank kosten en griffie kosten bij komen. Dit gaat ongeveer totaal om 400 euro. Via het juridisch loket kun je dit aanvragen, zij bepalen of je het krijgt. Dan checkt de back office je belastingoverzicht van 2011 en kijkt wat je verzamelinkomen is. Je mag evt. een peildatum verlegging aanvragen als je bv in 2013 een uitkering hebt en in 2011 een top baan, dan komt je eigen bijdrage namelijk lager uit. http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iedere advocaat is duur dus wat je precies bedoeld met een dure advocaat is mij onduidelijk. Toch kun je een advocaat toegewezen krijgen. Hier heb je altijd recht op.

Ook kan er sprake zijn van een rechtsbijstandverzekering. Deze betaald in sommige zaken je advocaat. Let wel bij een rechtsbijstandverzekering zijn er uitzonderingen zoals echtscheidingen, of het vast staan van een strafzaak waarvan de schuld al vast staat.
In Nederland hebben veel mensen een verzekering hiervoor en in veel gevallen wordt een advocaat hiervan betaald. Je krijgt er dan wederom een toegewezen krijgen het is niet dat je er een mag kiezen zoals Moskovisch (vraag is of je die op dit moment wel wil hebben)