welk profiel en vakken heb je nodig om architect te worden?

ik zit op havo en moet een profielkeuze gaan maken maar ik zit te denken om architect te worden maar ik weet niet welk profiel er het beste bij past en welke vakken je verplicht nodig hebt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik jou was, zou ik contact opnemen met een school waar ze deze opleiding aanbieden, ze kunnen je precies vertellen wat je het beste kunt kiezen!

Antwoorden (3)

Binnenhuisadviseur of bouw technisch tekenaar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wij moeten kiezen uit NT: natuur & techniek
NG: natuur & gezondheid
EM: economie & maatschappij
CM: cultuur & maatschappij(veel tekenen)
en dan moeten wij nog extra vakken kiezen
je moet zowiezo wiskunde hebben en op een goed niveau
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Raadzaam is het om bij een opleiding te informeren. Maar een must lijkt me toch wel wiskunde en natuurkunde. Je moet namelijk veel rekenen (wiskunde) maar je moet ook begrijpen hoe stroom werkt en bijvoorbeeld de zwaartekracht (natuurkunde).

Ook zou ik een vak kiezen als tekenen en handvaardigheid. Dit zal geen must zijn voor de opleiding maar dit geeft je een creatieve impuls die bij sommige ontwerpen wel makkelijk zijn.

Wil je internationaal dingen ontwerpen is een uitgebreid talen pakket wel aan te raden, maar dit is alleen afhankelijk van je persoonlijke ambities niet zo zeer voor je opleiding