Ik ga een middag per week vrijwilligerswerk doen bij een vriendin. Hoe zit dat met verzekering?

Zij heeft een winkel, en ik ga haar vrijwillig een middag in de week helpen.

Ik weet dat er een verzekering bestaat voor vrijwilligers, maar moet zij die dan afsluiten voor mij? Of is dit niet nodig in dit geval, omdat het eigenlijk ook gezien kan worden als een vriendendienst?

Ik ben geneigd het laatste te denken, maar ik kan dit nergens terugvinden!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je haar een plezier wil doen en kosten wil helpen besparen, bied je het aan als een vriendendienst, anders dient ze alsnog premie te betalen, terwijl het waarschijnlijk om iets tijdelijks gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik verkoper zou zijn van de verzekering zou ik zeggen van niet, en dat ze daar een verzekering moet voor afsluiten. Wil je het de vriendin makkelijk maken, dan doe je het als vriendendienst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het een vaste dag in de week is, in een winstgevende sector, mag je het geen vrijwilligerswerk noemen.
Er bestaat zoiets als een verzekering voor een "hulp in huis" die je vriendin kan afsluiten bij een verzekeraar. Al je een ongeval krijgt, zal de verzekering de kosten betalen. Dit hoeft niet op naam te zijn ttz jou naam moet niet aan de verzekering doorgegeven worden bij afsluiten. Ook al ben je niet in orde met de geldende wettelijke regelingen ivm arbeid, dan nog komt de verzekering tussen. Het kost niet zoveel: circa 100 EUR per jaar.