Hoe moet ik als 19 jarige student met weinig ervaring een bijbaan vinden?

Ik heb op mijn 16e één maand gewerkt in een supermarkt en daarna ontslag genomen omdat ik toen niet echt het geld nodig had en niet veel tijd had.
Op mijn 18e heb ik 2 maanden gewerkt bij een restaurant als bezorger. Ik heb ontslag genomen omdat ik een scooterongeluk heb gehad en daarna (door bezorgdheid van ouders) ben gestopt.

Nu ben ik 19jaar, doe ik HBO (1e jaar) en zoek werk. Wat voor werk maakt niet uit, 1-3 dagen per week is te doen en ik ben tevreden met het minimumloon. Maar ik heb al 2-3 bij de mediamarkt/saturn geprobeerd te sollicteren online, maar werd niet aangenomen, zelfde verhaal met de hema

Wat moet ik doen? Ik ben of te oud (en duur) of heb niet genoeg ervaring.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

Ik zou je aanraden om je in te schriiven bij een uitzendbureau voor studenten zoals studentenjob.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar zul je erg je best voor moeten doen, want er zijn meer gegadigden dan dat er werk is. Dus ga je bij alle uitzendbureau's langs. En dan kun je niet te kieskeurig zijn.
Maar je kunt je in ieder geval laten inschrijven.

En zoek ook zeker op studentenuitzendbureau's .
Hier wat voorbeelden:

https://www.randstadstudent.nl/home?gclid=CMzv2oOiz7QCFW3KtAodvFcAWQ

http://www.club-sense.nl/?gclid=CObnyYyiz7QCFefMtAodn3gAgw

http://www.studentenbaan.nl/home
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet anders zoeken, naast jou zijn tal anderen die ook een bijbaan zoeken. Deze studenten/jongeren zoeken ook bij de standaard werkgevers: supermarkten, winkels, uitzendbureau etc. Dit Moet j uiteraard ook doen maar minder kans van slagen. Probeer ook te zoeken bij de minder bekende werkgevers voor bijbanen. Dit kan elke bedrijf zijn (beste is iets gerelateerd aan je studie). Als je bv ict studeert dan kan je bij vrijwel elke organisatie vragen of ze ondersteuning kunnen gebruiken. Ik zou gewoon kijken welke bedrijven er in de omgeving zitten en dan vragen of zij iets voor je kunnen beteken(check websites). Elke bedrijf kan een mogelijkheid zijn check het eerst voor je het afschrijft.