kan ik een bijstanduitkering krijgen?

Ik ben 19 jaar en woon bij me moeder thuis. Alleen wij 2 dus. Ik volg een opleiding bbl maar met stage krijg ik niks betaalt. Kan ik hiervoor een bijstanduitkering aanvragen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is je moeder armlastig?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met BBL krijg je inderdaad betaalt. Het kan zijn dan je een deeltijd opleiding doet (dus 1 dag of avond naar school) en dan kan het wel zo zijn dat je onbetaalde stage moet lopen.

Het beste antwoord

Ik ben bang voor u dat dat niet gaat lukken.
Tot je 21 is je moeder nog zorgplichtig.
Je kunt wel via www.berekenuwrecht.nl uitrekenen of er toch nog ergens een mogelijkheid is voor speciale toeslagen
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nog even wachten dus, iig bedankt voor je antwoord!
anneliez
11 jaar geleden
en misschien nog een extra baantje voor het weekend