Waarom wordt je bij een online kredietaanvraag altijd ook nog gebeld en worden dezelfde gegevens gevraagd die je al eerder hebt ingevuld?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat is om ervoor te zorgen dat ze echt de juiste gegevens hebben, en jij de persoon bent die daadwerkelijk het krediet aanvraagt. Ik kan ook wel uit naam van een vriend online een lening aanvragen. Om te voorkomen dat dat te makkelijk wordt bellen ze op. Om te voorkomen dat je je later beroept op foute gegevens [bv tikfout] lopen ze de gegevens met je door. Waarschijnlijk laten ze ook een bandje meelopen en nemen ze jouw akkoord met de voonline / telefonisch afsluiten van financiele producten]

Om misbruik te voorkomen. Waarschijnlijk moet je ook nog fysieke papieren ondertekenen en opsturen.

Omdat een mailformulier niet rechtsgeldig is. Om e.e.a. zo snel mogelijk binnen te kunnen halen bellen ze je op en wordt het gesprek opgenomen. Hierin wordt volgens een duidelijk script alles wat nodig is om eea rechtsgeldig te krijgen behandeld. Een opgenomen gesprek dat aan dergelijke eisen voldoet is namelijk wel rechtsgeldig.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100