Kan een werkgever zomaar een eindejaarsuitkering inhouden?

Toegevoegd na 37 minuten:
Eindejaarsuitkering is WEL meegenomen in de arbeidsovereenkomst.

Toegevoegd na 2 uur:
Wat moet ik doen als dit toch ingehouden wordt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt er aan of die eindejaarsuitkering in je contract staat. Als dat niet zo is, of het is een tantiem (winstdeling) die niet in je contract staat dan mag dat. Staat het vast vermeld in je contract dan mag dat niet zomaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als hij het toch inhoudt, moet je contact opnemen met een rechtsbijstandverzekering (liefst gespecialiseerd op arbeids-gebied) Die kan je verder helpen hierbij. Het kan zijn, dat in het contract staat, dat de eindejaarsuitkering afhankelijk is van de winst.
En dat hij dus in geval van verlies nihil is.... Daar kan een jurist je snel in helpen (stuur een kopie van je arbeidsovereenkomst op met een begeleidend brief je en klaar) Succes hoor!
Vooral als je er recht op hebt!!!

Het beste antwoord

Nee, hij is verplicht de eindejaarsuitkering uit te betalen als deze in de arbeidsovereenkomst staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kom je daarbij? Wat is dan de waarde van de arbeidsovereenkomst?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je het niet goed leest?
Ik zeg dat hij die eindejaarsuitkering WEL moet betalen, juist omdat hij in die arbeidsovereenkomst staat. OK?
Anders moet je me even vertellen, wat je bedoeld, want ik snap je reactie niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag is:
"mag een werkgever weigeren..."
Daarop zeg ik dus
"nee" (dat mag hij niet weigeren) Misschien is daar de verwarring?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hartelijk bedankt !

Andere antwoorden (1)

Als in je COA of contract niet vermeld staat dat er een eindejaarsuitkering is dan kan de werkgever besluiten die niet uitbetalen.
ronron1212