stel ik kom in de schuldsanering en mijn ouders willen geld schenken zie ik daar iets van of kunnen ze dat anders doen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Formeel gezien moet je alle inkomsten, dus ook geld dat cadeau gegeven wordt, aan de bewindvoerder doorgeven. Deze kan dan besluiten of hij of zij van je verlangd dat deze in de boedel vallen en dus niet zelf gebruikt mogen worden.

Overigens: de antwoorden hierboven geven al aan dat als het geld onderhands van eigenaar wisselt, dat de bewindvoerder er waarschijnlijk niet achter komt. Let wel: mocht hij of zij er wel achter komen dan is het reden om de schuldsanering te beëindigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
denk wel dat het zo wel werkt

Andere antwoorden (3)

Handje contantje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
officieel dan zie je er niets van en er is nog een systeem "onder de tafel door" of je boodschappen betalen, mee naar de winkel. dat werkt ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, een handgift. Daar weet niemand iets over aangezien het niet geregistreerd wordt.
Als je het heel officieel wil doen moeten je ouders aangetekend verwittigen dat ze "ergens" de som zullen overhandigen, dan moet je geen schenkingsrechten betalen.