Hoe bereken je de crediteuren termijn als het geen handelsonderneming betreft?

Handels crediteuren zijn bekend. Echter de inkoopwaarde van de omzet niet. Bij bedrijfslasten staan: directe kosten; personeelskosten; afschrijvingen; overige waardeverminderingen. Bij de opbrengsten staan: Netto-omzet; verhuuropbrengsten; overige bedrijfsopbrengsten.

Hoe kan ik hieruit de crediteuren termijn berekenen? Ik heb namelijk geleerd dat die te berekenen is door:
Crediteuren/(netto omzet * 1,19)x365

Twee vragen dus:
1) hoe bereken ik crediteuren termijn?
2) moet ik alleen netto omzet gebruiken of ook de andere opbrengsten?

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 10 uur:
Ik heb slechts een jaarrekening tot mijn beschikking. En nu?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

De inkoop kosten moet echt wel in je grootboek staan de rekening handelscrediteuren of crediteuren wordt ergens deb geboekt in de kosten.
ronron1212
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
de kosten van de inkoop staan toch ergens in de winst en verlies rekening wat het zijn inkoopkosten.
ronron1212
11 jaar geleden
Dus even de jaarrekening bij de kosten door lezen.