is het nou nog steeds zo, dat mijn auto die van 1989 is, over 4 jaar 25 is, geen belasting er over hoef te betalen over 4 jaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, vrijstelling van MRB voor je auto is niet meer mogelijk.
Bij RDW is daar niets over gevonden, maar wel bij Wikipedia onder vrijstellingen:
Oude auto's
Voor auto's ouder dan 25 jaar hoeft geen motorrijtuigenbelasting betaald te worden, zij krijgen automatisch vrijstelling op het moment dat het voertuig ouder dan 25 jaar is.
Deze regeling is in 2008 aangepast.
Op 1 januari 2012 wordt de vrijstelregeling voor voertuigen van 25 jaar en ouder bevroren.
Dit wil zeggen dat alle voertuigen van NA 31-12-1986 niet meer in aanmerking komen voor vrijstelling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat klopt. Die regeling is er nog steeds.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een auto uit 1989 komt niet in aanmerking.
Ja, zie bron. Je krijgt vrijstelling voor een oldtimer vanaf 25 jaar oud.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag gaat over een auto uit 1989 en die komt niet in aanmerking.