Waarom krijg ik geld terug van de AH en Esso? Een systeemfout misschien?

Paar weken geleden pinde ik een pakje sigaretten bij de AH. Een week later zag ik dat het exacte bedrag terug was gestort op mijn rekening. Ik besteedde er toen verder geen aandacht aan. Vorige week pinde ik weer een pakje sigaretten bij de Esso. Zag net op mijn bankafschrift dat Esso die bedrag weer heeft teruggestort. Er staat bij correctie + datum + wat nummers.

Ik heb verder voldoende geld op mijn rekening, dus het kan niet zo zijn dat mijn bank het geld terugvordert.
Zijn er mensen die hetzelfde hebben meegemaakt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het kan inderdaad een systeemfout zijn, maar niet bij twee verschillende winkels die geheel los van elkaar staan.
Dergelijke transacties gebeuren namelijk zonder menselijke tussenkomst.
Wat ook vreemd is dat dergelijke software glitches echt wel opgevallen.

Het kan altijd zijn dat er nadien een nieuwe verekening komt.

Normaal doe ik dergelijke verhaaltjes af alszijnde broodje aap.