Wat zit er in een witte envelop van de belastingdienst?

Ik ben niet thuis maar ik heb een witte enveloppe gehad van de belastingdienst. Weet iemand wat voor soort brief hier in kan zitten?

Picture for question
9 maanden geleden
15.3K
SimonV
9 maanden geleden
De kans dat hier een belastingaanslag of belastingaangifteformulier in zit is klein. Dat zou de envelop blauw zijn.
TurfGraver
9 maanden geleden
Waarom denk je dat die van de belastingdienst is?
Samguez
9 maanden geleden
Door het logootjes
Ikhebgeenidee
9 maanden geleden
Even op postbus gezocht met Google: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/standaard_functies/prive/contact/per_brief_of_email/
Grote kans dat het van het Landelijk Incasso Centrum is. Maar waarom niet open (laten) maken? Dan weet je het.
TurfGraver
9 maanden geleden
Logo is van overheid niet (alleen) belastingdienst.
erotisi
9 maanden geleden
Misschien kun je wat woorden herkennen die in het door kijkvenster staan?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 maanden geleden
Wellicht een verklaring dat u geen fraudeur bent: https://herstel.toeslagen.nl/verklaring-geen-fraudeur/
(al zou dat een A4-enveloppe moeten zijn.)

Antwoorden (1)

Het postbusnummer dat op de rand van het kijkvenster net te lezen is behoort bij het Landelijk Incasso Centrum van de Belastingdienst. Met dat centrum krijg je te maken in het geval van toeslagschuld, belastingschuld of ingrijpende incasso-maatregelen. Uit de informatie op https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/standaard_functies/prive/contact/rechten_en_plichten_bij_de_belastingdienst/belastingdienst_landelijk_incasso_centrum valt op te maken dat zij per brief contact met jou opnemen wanneer jij hen een vraag hebt gesteld.
9 maanden geleden