De belastingdienst ziet uw aangifte voor 1 april tegemoet. Geen grap en leuker kunnen ze het ook niet maken. Je kan dus een voor die tijd een aangifte doen en daarna alsnog een gewijzigde doen inleveren. Zelfs over jaren terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je wel. ik word namelijk altijd super zenuwachtig van de belasting ben altijd bang dat ik een fout maak, dus deze tip was echt top. thanks gr

Andere antwoorden (4)

Als je je belastingaangifte laat verzoregn door een bij de Belastingdienst geregistreerde accountant kan deze uitstel voor je aanvragen (tot max 18 maanden dacht ik)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan zelf ook uitstel aanvragen hoor. Daar hoef je geen accountant voor te zijn.
En wat is een bij de belastingdienst geregistreerde accountant? Die aparte categorie bestaat volgens mij niet.
Mijn man is RA, maar die accountants club, heeft niet een speciaal stempeltje van de BD.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een belastingdienst geregistreerde accountant is iemand die 'n zo genoemde 'beconnummer' heeft (oftewel een belastingconsulenten nummer).
In principe moet je aangiftebiljet van 2009 voor 1 april 2010 binnen zijn. Je kan via een brief zelf uitstel vragen voor het doen van aangifte. Vaak krijg je dan (als je er een goede reden voor hebt) uitstel tot 1 september 2010.
Als je je aangifte laat doen door een belastingconsulent met een beconnummer kan diegene voor jou uitstel aanvragen. Dat uitstel is dan tot 31 maart 2011.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand met een Beconnummer kan inderdaad uitstel aanvragen maar krijgt dat niet automatisch en als hij/zij bijvoorbeeld voor 24 eenheden (bedrijven/personen) aanvraagt moeten er 2 per maand ingeleverd worden. Uiteindelijk blijf je als persoon/bedrijf zelf verantwoordelijk voor het indienen! In princiepe mag je dus wachten tot de datum die genoemd is, tenzij er uitstel is verleend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een privépersoon kan voor zijn eigen aangifte zelf uitstel aanvragen. Ik heb het meerdere malen gewoon zelf gedaan en gekregen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat klopt, maar dan is er uitstel verleend en moet je voor die genoemde datum het indienen. Vaak moet je dan wel een reden hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja natuurlijk. Uitstel is tot een bepaalde datum. Anders zou het afstel zijn, en daar kunnen niet aan beginnen :-)
En de reden kan van alles zijn. Ik had altijd flutargumenten ... de échte reden was dat ik er geen zin in had.
Maar dat was vóór het e-tijdperk. Nu is een simpele aangifte voor een particulier een halfuurtje werk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een plusje voor het feit dat je de 'eigen verantwoordelijkheid voor het indienen van de aangifte' nog even noemt!
Op je papier staat de verval datum en daar heb je je maa aan te houden. Uitstel moet je aanvragen.!