Zijn er ervaringen van mensen (alleenstaande moeders) die 2 parttime banen die overwegen te stoppen?

Dit omdat je zoveel belasting betaald en er bijna niets op vooruit gaat omdat je huurtoeslag vervalt en minder zorgtoeslag krijgt

Toegevoegd na 33 minuten:
Het gaat er mij om dat ik zoveel belasting moet betalen en niet meer in aanmerking kom voor de toeslagen. Dus in verhouding voor 20 uur meer werken in de week in bijna niets extra over hou. Ik wil gewoon weten of er meer alleenstaande moeders zijn die overwegen toch maar thuis te blijven i.p.v. kiezen voor extra regelen, extra stress e.d.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

Wat wil je precies weten? Ervaringen met?.....
- stoppen
- twee banen
- financieel???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je geeft goed in een paar zinnen weer water een beetje scheef is in dit land : iemand die zich te pletter werkt voor een normaal minimumloon, loopt zoveel antiwerksubsidies mis dat ze beter kan stoppen en voor een uitkering kan 'gaan' - als ze die al krijgt. Die voor een gezin zelfs netto iets hoger kan uitpakken dan 1 vol minimumsalaris, om nog maar niet te rekenen met de subsidies die je al noemt.

Ik kan me de situatie - gelukkig - niet uit de eerste hand indenken, maar weet wel dat het je niet makkelijk gemaakt wordt gewoon je eigen brood te willen verdienen. Of althans, het wordt niet erg gestimuleerd.

Toch zou ik proberen het toch maar vol te houden, minimaal één baan in elk geval. Mocht het financieel echt niet gaan, dan zijn er volgens mij ook nog wel potjes waar je aanspraak op kunt maken via de bijzondere bijstand als het nodig is. De kinderen zijn niet eeuwig jong en van je afhankelijk, en nu kiezen voor een paar jaar thuis zitten kan aantrekkelijk lijken (en persoonlijk vind ik dat elke moeder dat recht minimaal tot 12 jaar zou moeten hebben, maar wie ben ik...) maar daarná kan terugkomen op de arbeidsmarkt een stuk moelijker worden, en moet je weer helemaal onderaan beginnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet precies wat je bedoelt,mijn vrouw is 14 uur /week voor de thuiszorg gaan werken.
kindertoeslag,en zorgtoeslag zijn al terug gebracht tot 0 euro,en of we het teveel betaalde even voor december terug willen storten.
Dit terwijl ik ook maar een gewoon bescheiden salaris heb,maarja thuis zitten en niks doen loont nu eenmaal beter in dit landje he?:(