Als je een Nieuwe baan hebt moet je dat dan ook opgeven aan de belasting?

En als je maar een baan hebt van 12 uur terwijl je 32 werkt moet je dan je basissalaris opgeven of het salaris wat je echt krijgt ( ivm zorgtoeslag en huurtoeslag)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (3)

Bij vakantiejobkes niet, dat is maximum een maand.
Geen vakantiejob: normaal wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe doe je aangifte na afloop van een kalenderjaar. Daarvoor krijg je een aangifteformulier die je voor 1 april moet invullen. Krijg je huur- of zorgtoeslag en ga je fors meer- of minder verdienen dan kun je het beste deze wijziging doorgeven aan de belastingdienst. Mijn ervaring is dat je beter iets meer op kunt geven en op dit moment wat minder huursubsidie ontvangen (als je dan nog rond kunt komen) en dan later terugkrijgen, als dat je fors moet gaan terugbetalen.

Geef dus op wat je echt krijgt en niet je basissalaris.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het krijgen/hebben van een nieuwe baan hoeft door de werknemer niet bij de Belastingdienst gemeld te worden.
Het werkelijk salaris, waarvan je ook van de werkgever de bruto-nettoberekening moet krijgen,is je werkelijke inkomen dat je in de schatting en achteraf bij de aangifte moet aangeven.