Ik heb een koopwoning en ontvangt sinds okt. ww uitkering maar kom niet uit met de financiën. Kan UVW mij helpen en waar heb ik recht op? help me?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kwam je voor oktober wel uit met je centen? Dan moet je dus net zo veel bezuinigen als je
minder geld ontvangt......
paulus811
11 jaar geleden
Hoe ongenuanceerd kan een reactie zijn.....

Het beste antwoord

Beste gast132977,

Je wilt weten of je naast je WW-uitkering nog ergens recht op hebt.

Wanneer je WW-uitkering lager is dan het sociaal minimum ligt, heb je soms recht op een aanvulling vanuit de Toeslagenwet.

Deze toeslag wordt betaald door UWV, en vult je uitkering aan tot het sociaal minimum óf tot het dagloon, indien dat lager is dan het sociaal minimum.

Welk sociaal minimum voor jou geldt, kun je hier bekijken: http://bit.ly/zItEMi

De toeslag vraag je aan met dit formulier: http://bit.ly/z46pZn

Ik adviseer je tevens om contact te leggen met de Belastingdienst en gemeente. Wellicht hebben zij nog andere regelingen waarmee je het inkomen kunt aanvullen.

Actuele informatie over aanvulling op je inkomen vind je hier: http://bit.ly/x9QgFk

Ik wens je sterkte in deze moeilijke financiële situatie.

Met vriendelijke groet,

Keja
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! Ben erg geholpen

Andere antwoorden (1)

Helaas zorgt het UWV alleen voor een uitkering op basis van het laatst verdiende loon. Of dat toereikend is voor jouw leef- en woonsituatie is niet aan hen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je inkomen onder bepaalde grenzen zit, heb je recht op sommige toeslagen zoals zorgtoeslag, kinderbijslag, kindgebonden budget etc. Maar dat wordt geregeld via de belastingdienst en SVB.
Ga op zoek naar besparingen. Bv abonnementen, elactra en gas enz. Enz. Hulp van buitenaf zul je als je nog een eigenhuis hebt niet veel gaan krijgen vrees ik voor je